Inte bra

när det redan har börjat mörkna när jag äntligen tar mig upp ur sängen. Igår var en bra dag på många sätt. Det var kul att få spela handboll med tinna igen, den här gången fick jag dessutom spela mycket eftersom vi var så få och jag slapp rött kort. Sen skyndade vi till täby för att se andra hungerspelen-filmen. Den var rätt bra tycker jag, det är ju lite tråkigt när man vet allt som ska hända men jag grät ju floder ändå och störde mig faktiskt inte lika mycket som i första över att allt kändes fel och konstigt i jämförelse med mina inre bilder efter att ha läst. Efter filmen blev det mat på vapiano. Andra gången den här veckan, maten var god och sällskapet förstklassigt. Sen gick vi till tegel för att passa på att träffa underbara anna och lovisa. Vi bestämde att anna ska bo här hos oss i jul vilket ska bli väldigt kul ;-) Jag och Tinna åkte hem nyktra runt tolv vilket kändes precis lagom. Jag gick och la mig rätt snart och somnade nästan direkt, vaknade dock runt fem av att jag mådde sjukt illa. Det har bara hänt någon enstaka gång i mitt liv och då har jag nog alltid varit magsjuk. Jag hade svårt att somna om eftersom jag mådde så illa, kändes nästan som att jag skulle kräkas men inte riktigt så illa. Efter typ en timme började det äntligen släppa lite så då lyckades jag somna om, skönt. Och när jag vaknade runt elva mådde jag helt bra igen, tack och lov. Jag borde väl gått upp och gjort nytta på en gång men istället låg jag och drog mig och surfade på iPaden och spelade på mobilen, slöseri med tid kan jag å ena sidan känna men samtidigt var det skönt och välbehövligt. Nu ska jag snart laga ngt att äta för jag ska iväg på fotboll. Att spela både handboll och fotboll samt att vara tränare är egentligen lite mer än vad jag har tid för men jag är väldigt glad att jag gör det. Fotbollen är något nygammalt och träningarna känns hur korta som helst medan handbollen är rätt uttjatat för tillfället och jag räknar ner minutrarna på träningarna, även om det fortfarande är kul att spela match.

Det är andra advent och julkänslan har verkligen slagit rot. Nästa helg blir det förhoppningsvis ännu mer påtagligt då det vankas julbak hos Karin på fredag och julmatslagning här på lördag. Riktigt skoj ska det bli. Och efter det är det fyra arbetsdagar kvar och sedan ett välbehövligt och efterlängtat lov. :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

haha ja men det kan ha kommit upp i förbifarten va
+1,9

2013-12-11 @ 00:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0