2013

Då var det dags för en ny årskrönika, jag fattar inte vad som händer med tiden. Men det sägs ju vara så när man har kul och det måste jag erkänna att jag ganska ofta har faktiskt. Det här året har det hänt massa roliga saker. Som vanligt tänkte jag kika i fotobiblioteket här på datorn och välja ut lite bilder som får berätta om året som varit.  
 
Januari
 

 
 
 
Vi började med en rätt spontan kväll med mat på Hantverkarn och en del MAO i Kims lilla stuga. 
 
I januari byggde vi även på Kjells legendariska legobord.
 
 
I slutet på januari firade vi svärfar Tomas som fyllde 56. Det var dock någon annan som stal den mesta uppmärksamheten.
 
 
 
Februari
 
Vi fick äran att träffa henne även den första februari
 
 
På kvällen åkte jag till Tinna och fick fira den rätt så nyblivna 23-åringen.
 
 
 
 
Tinna bjöd på god mat, vi spelade en del spel och fick dessutom kalasa på en jättesemla :-)
 
Den andra februari var det dags för dop, Liam var hur söt som helst.
 
 
      
 
Sen var det dags att fira en 29-åring, inte vilken 29-åring som helst utan världens bästa Karin!
 
 
Det var middag med massa härliga människor på Patricia, efteråt dansade vi loss såklart.
 
 
 
 
 
 
Den 10/2 hade vi en mästarfrukost här på gustavslundsvägen. Jag tror nog vi var ute kvällen innan, troligen på tegel men eftersom jag saknar foton i biblioteket från den kvällen vågar jag inte svära på saken. Frukosten var dock minnesvärd :-)
 
 
Mars
 
 
I mars gjorde vi en dagsutflykt till fjärilarnas paradis.
 
 
 
 
 Sedan fyllde Alina 18 år. Vi spelade spel och sedan skjutsade jag gänget till Tegel men valde att själv åka hem med massa tandvärk den var dock rätt ofrivillig.
 
 
 
 
Och så vart det påsk... Vilket vi firade med ett helt färdigt bord och en fantastiskt god grillmiddag.
 
 
 
  
 
April
  
Sen så var det dags att fylla år och fira med mer grillat, denna gång med familjen istället dock.
 
 
Den sjunde april åkte jag med herrlaget för att se deras kvalmatch, tyvärr blev det förlust efter en jämn match.
 
Sen var det dags för dop igen, denna gång var det Ellie Kramans tur.
 
 
 
 
 
Så lite mer grillning på det
 
 
 
I början på maj var vi på Sveriges premiärmatch i hockeyvm, de mötte ett taggat schweiz.
 
 
Lite mer grillat, denna gång med familjen Kraman
 
Maj
I maj kom äntligen trion som varit ute på äventyr hem igen, jag firade med en hel del gott + underbart sällskap.
 
Sen bar det av till Madrid och final i spanska cupen, tyvärr blev det förlust efter en jämn match :-(
 
 
 
 
Ytterligare grillmiddag denna gång med stora delar av familjen Öhman
 
 
 
I slutet av maj blev det ännu mer grill med härliga vänner...
 
 
 
Juni
 
I juni var det dags för Tims student.
 
 
 
Nästa grillning, men denna gång fantastisk goda hamburgare till en fotbollsmatch :-)
 
 
Spelkväll hos Linnea
 
 
 
Oscarsgala med jobbet
 
 
 
 
Den 20 juni vart det en tripp till storstaden, först åt vi lite glass och sedan hade vi en sorts avskedsmiddag för Sina.
 
 
 
Midsommarafton
 
Vi var bjudna hem till Lindö där vi åt fantastiskt god mat och hade femkamp.
 
 
 
 
 
 
Sen var det Afrikaresa för hela slanten, som jag sagt tidigare en helt makalös resa som jag nästan har svårt att förstå att jag varit på.
 
 
 
 
 
 
 
Juli
Halva månaden hade väl gått när vi kom hem igen och då kom vi faktiskt hem till ett helt nytt hus kändes det som :-) efter det passade jag på att njuta av den svenska sommaren. Jag hade bland annat en mysig dag i stan med Karin och Patrik.
 
 
 
Det blev också en tur förbi Ullared på väg till Göteborg och en till realmatch.
 
 
 
 Bara dagen efter blev det mer fotboll, den gången i Stockholm dock och mitt första besök på friends. det var en helt okej match men det sura var ju att det var fel lag som gjorde upp om titeln och höjdpunkten var faktiskt i halvlek när det bästa laget kom in för att bli avtackade och för att tacka för stödet :-)
 
 
 
 
 Augusti
 
Utöver vardag och skolstart så fick jag även vara med om en mysig balkongfest i augusti. 
 
 
 
September
 
 
I september blev det en bra bit nerför memorylane när jag träffade de flesta av mina bästa barndomsvänner.
 
Killarna lärde sig förhoppningsvis en del som kan hjälpa dem framöver för att bli starka och hälsosamma.
 
 I slutet av september firade vi såklart Kjell. Inte tycker jag att han ser ut som en trettioettåring inte.
 
 
 
 
Oktober
 
Kort därefter samlades släkten igen, den gången var det dock en ettåring vi fick fira.
 
 
 
 
November
 
Ännu en tjejmiddag hos Kicki med "gamla" vänner.
 
 
 
Jocke fyllde 30 och det ville vi såklart fira. En överraskningsmiddag på en restaurang var planerad men födelsedagsbarnet blev tyvärr sjuk så vi fick tänka om. Lyckat blev det hur som helst och jag hoppas att Jocke tyckte det med. Minen när han adrenalinsprutande öppnade dörren var oslagbar och minerna de kommande sekundrarna medan hans hjärna processade vad som hände var nästan lika roliga att se.
 
 
 
 
 
 
Sista helgen i november åkte vi med min familj till stan. Vi var på riksidrottsmuseet, etnografiska museet, julmarknaden i Kungsträdgården och åt middag på en annorlunda restaurang där rabarberpajen var oemotståndlig.
 
 
 
December
 
Julmånaden med extra mycket julkänsla faktiskt. Det kändes nästan som självaste julafton den 14/12 när härliga vänner var här och vi tillsammans lagade ett härligt julbord som vi såklart njöt av. Det blev en del julfilmer i bakgrunden, legobordsbygge och spel på det så var dagen perfekt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kort därefter var det julavslutning och jullov, underbart! Det firade jag ordentligt med fantastiska vänner först hemma hos oss och sen på tegel.
 
 
 
 
 I mellandagarna var Philip och Ditte här på besök från Danmark. Det var supermysiga dagar som vi fick chansen att njuta ännu mer av Ellie också som verkligen är full av energi. Vi var alla hembjudna till Tomas på stor släktmiddag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0