Lugnet före stormen

Verkligheten börjar komma ikapp mig i alla fall till viss del. Igår såg jag att killarnas spelschema låg ute och önskade att jag hade min kalender här hemma så jag kunde föra in det men första tanken var att den låg på jobbet. Men så började jag fundera och insåg att jag kanske tog hem den sista dagen innan sommarlovet (det är ju så länge sen så det är inte helt lätt att minnas ;-)) Jag tog hem några iPads som jag inte hade hunnit ladda och för att kunna leta efter några bra appar som jag kan använda på lektionerna, var inte säker på om det var två eller tre men jag var helt säker på att jag hade dem med mig i en plastpåse och att jag ställde påsen i köket när jag kom hem, från jobbet för sisådär sju veckor sedan. När jag tänkte lite närmare på det insåg jag att påsen inte längre är i köket och att jag inte hade någon som helst aning om var den var. Men jag tänkte att jag bara måste ha plockat undan den innan afrikaresan och började leta på alla logiska ställen jag borde lagt den. Men jag hittade den inte så efter ett bra tag så började jag leta även på alla ologiska platser och kort sagt överallt. När jag hade letat överallt två-tre gången började jag bli lite svettig för jag hade ingen lust att komma tillbaka till skolan och säga att jag hade tappat bort några iPads. Efter en till genomgång lyckades jag faktiskt hitta påsen som hade lyckats smita in i ett täcke i garderoben som jag lyft på två gånger men inte tillräckligt mycket för att se den tydligen. Förutom att jag blev ganska lättad över att jag inte tappat bort värdefulla saker som inte är mina egna så fick jag till min lycka syn på mina lärarkalendrar, både den från förra året och den för kommande år. Så jag kunde fylla i säsongens matcher. Då insåg jag att det snart är dags, träningen börjar ju redan på torsdag och det visste jag men ju närmare torsdag jag kommer ju verkligare blir det. Och jag har lite blandad känsla inför det måste jag erkänna. Ibland längtar jag verkligen till både handbollen och jobbet och ibland blir jag trött bara jag tänker på att ha fullt upp hela tiden, fast det är absolut mest positiva känslor inför det hela. Eftersom jag har haft sju superhärliga och slappa veckor så borde jag ju kunna klara av en hel höst av superstress. Jag är dock så otroligt glad och tacksam över att jag jobbar där jag jobbar iaf. Förra hösten var helt vansinnig och jag skulle inte orka med en likadan höst. Nu med nya träningstider och lite andra jobbtider kommer jag ha det lite tuffare än i våras men det ska jag nog klara av. Sen så måste jag erkänna att jag är lite sugen på att ta mig an nya utmaningar och just nu när jag sitter i ledighetens slummer tror jag ju såklart att jag både ska orka/hinna och vilja det men jag tror att jag ska vara lite försiktig så jag inte tar mig vatten över huvudet. Jag har i alla fall bestämt att jag ska träna bra, minst mellan 4 och 5 pass varje vecka men jag vet faktiskt inte hur jag gör med handbollen. Det lutar åt att det kanske blir en träning i veckan där. För tisdagskvällarna är jag inte ett dugg sugen på redan nu på förhand. Jag vet ju hur fruktansvärt jobbiga jag tyckte måndagsträningarna var och då var jag ändå i hallen innan med killarna och av den anledningen var det egentligen bara att tvinga sig kvar nu kommer det ju istället handla om att jag slutar tidigt på tisdagarna och sen ska tvinga mig ner till hallen och jag vet iaf att jag inte kommer vilja ha det kravet på mig så jag kommer säga klart och tydligt från början att jag räknar med att köra torsdagar och dyker jag upp en tisdag får det bli en bonus. Men man vet ju aldrig vad som händer, kanske ändrar jag mig helt mitt i säsongen.

Något annat det börjar bli dags för är ju något som jag bara ser fram emot utan blandade känslor är ju Reals säsong. Jag tittade på första halvlek av deras förra träningsmatch. Matchen började väl vid två på natten och jag hade en urkass streamning så jag pallade helt enkelt se andra halvan och efteråt läste jag att de bytte ut de som spelade confederations cup efter första 45 och då var jag rätt nöjd med mitt beslut faktiskt. Men jag fick iaf äntligen se Casillas spela igen, det är ju sjukt länge sen jag såg honom sist. Jag har saknat honom så sjuuuuukt mycket på planen och jag hoppas att han tar tillbaka förstaplatsen så jag får njuta av honom många matcher till. Det var kul att se Ramos och Marcelo igen med även om den förstnämnda har sett klart mycket bättre ut. Fattar inte riktigt hur han tänkte när han färgade håret men som tur är, är han lika fantastisk att se på på plan ändå.

Idag har jag klippt gräset och håller på att vattna för fullt, insåg precis att det kanske grusade mina planer på att ta mig till ip för en runda. Får se hur jag gör om jag pausar lite i vattnandet och fortsätter hela natten eller skippar löpningen. Jag hade tänkt att springa imorse och passa på och plocka lite blåbär när jag ändå är i skogen men jag somnade om och slumrade lite för länge för det.
Jag har iaf hunnit skruva ihop mitt senaste ikea-fynd och jag blev väldigt nöjd faktiskt. jag åkte ju dit och blev rätt besviken över att inte alls hitta det jag sökte och för att när jag väl hade bestämt mig för en sak och börjat plocka på mig dess delar insåg jag att vissa saker saknades och fick därför tänka om ytterligare en gång. Det gjorde att det blev lite billigare, lite (ganska mycket tror jag faktiskt) mindre skruvande och troligtvis ett mycket bättre slutresultat för jag är mycket nöjd. Ibland ska man ha tur och inte få det man önskar sig :-)

Nu ska jag iaf återuppta pysslandet med mitt fotoalbum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0