Helg

Redan helg och den här var efterlängtad trots att veckan bara flög förbi. Jag var så trött under fredagen både i kropp och sinne. Jag brukar sen jag bytte jobb kunna gå hem tidigt på fredagarna utan att ha världens hög med uppgifter som måste göras och bara en halvhög hög med saker som borde göras. I fredags var jag kvar i några timmar efter att eleverna slutat och ändå har jag plockat med mig en hel hög med grejer som jag ska försöka göra i helgen. Jag hann inte träna igår som jag hade hoppats eftersom vi skulle iväg till Norra Brunn för att äta gott och skratta högt. Så den här veckan är sämsta träningsveckan på över ett halvår om man inte räknar med veckorna i Afrika. Jag tränade bara måndag och tisdag. Onsdag blev jag kvar mycket längre på jobbet än jag tänkt och sen hade jag tänkt träffa Anna så jag duschade när jag kom hem utan att träna. Sen insåg vi dock båda två att klockan redan var mycket och vi hade massa annat vi var tvugna att göra så det blev ändå inget häng, dock kvalitetstid i luren istället :-) På torsdagen blev det inte heller någon träning, den gången för att det verkligen blev en dejt med båda rymlingarna och dessutom finfina tinna som jag knappt sett röken av på sista tiden så det var lätt värt att missa en till träning. Så tanken var att kör jag både lördag och söndag hinner jag ju rädda veckan en aning men imorse vaknade jag upp med halsont och insåg att jag kanske visst har påverkats av alla som varit sjuka i veckan. Vi har haft flera i personalen borta och i fredags var två av mina elever hemma. Drygt som bara den och jag hoppas som bara den att det inte ska bryta ut såklart. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Det gör ju inte superduperont, det gjorde det inte ens i morse och lite bättre har det blivit på de två-tre timmarna jag varit vaken. Väntar och ser men det kanske blir till att träna bort det, det är ju inte direkt så att jag kör ett tungt träningspass utan det blir isf typ 40 min väldigt lågintensiv träning.
 
Det var riktigt najs på komikermiddagen igår. Jag har aldrig varit där tidigare och visste nog inte riktigt vad jag förväntade mig men blev ganska förvånad över hur litet det var och eftersom det inte är riktigt högsäsong var det inte heller proppat med folk på gott och ont. Vi hamnade en meter precis framför scenen och till en början var jag lite skeptisk till bordsplaceringen och hela grejen, jag är inte den som sitter och garvar läppen av mig åt skämt och var lite rädd att jag skulle tycka att det var tråkigt och behöva fejkskratta för att inte göra komikerna ledsna. Men det blev riktigt toppen. Jag åt en väldigt god tre-rätters, det enda jag ångrar en aning är att jag valde det hälsosammare alternativet till efterrätt. Jag åt fruktsallad medan kjell åt en helt sagolikt god chokladefterrätt med vaniljgrädde och annat mumsigt till. Jag ska dock inte klaga för jag fick smaka flera skedar faktiskt och fruktsalladen var ju helt okej. Ett tag senare var det dags och så var det två timmar av rätt härlig glädje faktiskt. Showen var över förväntan och jag behövde faktiskt inte fejka skratt alls utan det kom spontant då och då :-) kan absolut rekomendera en komikerkväll där. Jag tror definitivt att vi kommer gå dit igen någon gång, då blir det nog kanske bara showen iof för maten var ju väldigt god men defenitivt inte gratis eller där i närheten ens, och visst man behöver inte äta tre-rätters direkt men man kan nog få lika god mat någonannanstans och lite intimare bordssituation för en aningen blygsammare summa. 
 
Det känns som om det här är sista helgen med massa lugn och ro (bortsett från att jag ska jobba, städa, klippa gräset, fixa cykeln, bjuda på middag imorgon osv osv... Nästa veckan drar handbollen igång med turnering med killarna, ska bli sjukt kul hoppas att vi kan få spela grymt bra och vinna en del också. Har ingen aning om vad det blir för motstånd. Jag är ju fortfarande grymt irriterad över att inte spelschemat är spikat och publicerat för damerna men jag har ju iaf fått ett ganska trevligt svar från upplands förbund om att det blir det imorgon så jag får väl helt enkelt hålla mig till tåls. Jag vill så gärna kunna se hur helgerna framöver ser ut och se om det finns någon möjlighet att åka till skövde snart exempelvis. Och så vill jag veta hur det krockar med killarnas matcher och vilken match jag missar när jag har jobbkonferensen v. 43. Aja som sagt blir jag varse det imorgon.
 
Snart ska jag börja jobba här hemma. Eftersom Kjell har jobbat typ 300 timmar den här månaden och jag har haft galet mycket för mig senaste veckan har hemmet förfallit en aning vilket det ska bli ändring på. Jag väntar bara på att en till ljudbok ska hamna på min iphone så jag har något underhållande i öronen medans jag röjer. Borde nog klippa gräset också, hoppas det inte är så blött. Jag har iaf laddat mobilen med två böcker av min absoluta favoritdeckarförfattare som jag är 99% säker på att jag inte läst eller hört tidigare. Det har hänt ett antal gånger tidigare att jag börjat på en bok som jag snart inser att jag redan har läst, i värsta fall dröjer det dock nästan hela boken tills jag blir övertygad om att jag faktiskt redan vet hur den slutar. Minnet är bra men kort :-) Jag vet inte hur många Harry Bosch böcker det finns men det är ju ett antal och jag har säkert läst 10-15 och alla är ju lite snarlika varandra och det gör inte saken lättare. Men nu har jag iaf en harry bosch bok som lät helt främmande och en av samma författare som inte handlar om harry bosch. Den är jag inte riktigt lika säker på men jag tror verkligen inte att jag läst den heller. Kanske ska börja med den och spara Harry till sist :-) Utöver dessa två lånade jag även hem elva jan guillou böcker samt två andra så jag har en del att lyssna på. Jag hade ingen aning om att det fanns så många JG-böcker, för de här inkluderar varken ondskan eller arn-böckerna. De får dock vänta för jag har bara hunnit föra över de två av michael connelly och det börjar ju som sagt bli dags att röja lite här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0