Dagen går mot sitt slut

utan att jag har ätit något alls. Idag har fastan gått ungefär som jag hade trott och hoppats på från första början. Jag har alltså i stort sett helt sluppit både hungerkänslor och illamående. Nu funderar jag mest på om jag ska äta alls och vad isf. Jag känner inte något behov alls egentligen men däremot så är jag lite sugen. Jag älskar mat och att äta, för att inte tala om sötsaker och onyttigheter. Jag har väl aldrig egentligen ätit för att jag behöver det utan alltid för att jag är sugen och för att man borde.

Jag är helt övertygad om att fastedagarna kommer gå olika bra, det är ju bara att se på de här två första men jag hoppas att de flesta kommer vara lika smärtfria som den här. Dock tror jag ju att det kommer vara tuffare sen när jag jobbar. Jag kommer ju vara mer aktiv på jobbet och göra av med mer energi och dessutom kommer jag sitta med eleverna när de äter i matsalen. Men det visar sig, det ska bli intressant om inte annat.

Idag har det ju varit toppenväder och jag passade på att ligga i solen på altanen och lyssna på en deckare. Sen gjorde jag lite nytta faktiskt också även om det inte var mycket. Gräset blev iaf klippt och även några fönster putsade. Efter det började jag sortera korten från resan och började räkna på antal sidor i albumet. Tyvärr blir det lite tajtare att få plats än vad jag hade trott men det går säkert bra. Nu har jag iaf kommit igång lite men tyvärr är jag inte supersugen på att pyssla med det så jag är rädd att det kommer dra ut på tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0