Augusti

Snart är hösten här. Om det är något jag ska klaga på när det gäller att bo i Sverige är det just att sommaren är så kort. Fast sen så finns det ju tusentals saker som är bra med just vårt fina land så jag är faktiskt väldigt glad och tacksam över att jag får bo och leva just här.

Jag tycker dieten funkar bra så här länge, eller jag vet ju inte om den fyller sin funktion med hälsofrämjande och viktnedgång men jag tycker iaf att det går bra att följa den. Än så länge har jag bara haft en dag med fasta och tre dagar med vanligt intag av kalorier. Imorgon är det dags för fasta igen och jag ser nästan fram emot det faktiskt. Jag tycker att det ska bli kul att se hur jag klarar det. Idag har jag ätit en stadigare middag än sist men den blev faktiskt ganska tidig för vi gick på bio vid 6 och åt innan filmen (world war Z, väldigt bra). Jag åt godis till filmen eftersom jag hade så många kalorier tillgodo. Sist när jag fastade var jag ju lite hungrig och främst lite illamående, det gick över runt fyra och när jag började laga mat vid sju var jag egentligen inte ens hungrig. Jag åt kyckling, sallad och kunde även kosta på mig några pommes och vitlökssås gjord på turkisk yoghurt, så det blev en ordentlig kalasmåltid som var väldigt mättande. Jag var inte ett dugg hungrig på onsdagsförmiddagen och åt faktiskt inte något förrän framåt tvåsnåret då jag åt lite kyckling och vattenmelon. Sammanlagt fastade (egentligen är det väl inte fasta eftersom man äter lite, men man äter ett ganska begränsat antal kalorier, jag åt ungefär 400) jag i ungefär 45 timmar om man inte räknar med den tiden det tog för morotssoppan att ta sig genom tarmar och sånt.

Imorgon hoppas jag på torrt och fint väder så gräsmattan torkar tillräckligt för att kunna klippas bra. Gräset växer för fullt men eftersom det regnat till och från i veckan har jag inte velat klippa det. Jag är nöjd med hur tomten blev och tycker att gräsmattan är helt okej, hoppas den överlever och växer sig stark nu bara. Nu när det är klart kommer ju nästa funderingar och planer. Dels så funderar vi en del på häck men jag tycker att det är jättesvårt att bestämma vad man vill köra på för häck. Det är så mycket att tänka på och ta hänsyn till och jag har nästan ingen kunskap inom området alls. Sen så tror jag att vi bör och vill plantera några träd. Bör för att vår tomt är rätt sankt och vissa träd kan ju suga upp massa vatten djupt ner från marken. Vill för att det är fint och känns tomt utan träd. Men återigen är det för mycket att välja bland. Jag vill nog ha minst ett äppelträd och bara där finns det ju miljontals sorter att välja bland men det blir säkert bra vad vi än väljer för typ av träd. svårare tycker jag att det är att bestämma var trädet/träden ska stå. Sen så funderar jag på rabatter, kompost, pallkrage, utemöbler och annat. Tur att vi har några månader på att fundera och spara pengar för jag har iaf bestämt att vi väntar minst till våren med att fixa mer. Fast lite bör man kanske passa på med nu eftersom det är rabatt och sånt nu när utesäsongen går mot sitt slut. Jag och mamma ska ge oss ut på en shoppingresa till Barkaby nästa vecka tror jag.

Nu måste jag nog sluta skriva, blir alltid alldeles för långrandig i mina inlägg, det vet jag men tycker man att det är jobbigt att läsa så kan man ju sluta helt enkelt. Avslutar med en bild från tidigare i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0