Tvärdog

Jag försöker gå tidigt på fredagar vilket är sjukt skönt att jag kan styra lite själv. På mitt gamla jobb försökte jag också göra det och lyckades ibland men då mådde jag nästan dåligt över allt som jag borde ha gjort, men det gör jag inte nu. Det finns alltid massor som man skulle kunna göra men jag hinner med så sjukt mycket mer på mitt nuvarande jobb så jag mår inte längre dåligt över att behöva/välja att gå därifrån. Riktigt underbart faktiskt!

Jag tog den nytvättade bilen idag istället för cykeln. Valet blev rätt enkelt när jag igår kom på att vi ska på dop i helgen och vi borde ha en gåva med oss. Jag är ingen presentmänniska så sådana detaljer kan jag lätt glömma bort. Så jag åkte till täby idag efter jobbet. Varje gång jag är där, vilket iof inte är så jätteofta men inte heller otroligt sällan så är det massor som förändrats. Det är ganska precis att man känner igen sig från gång till gång. Jag passade på att kika lite i klädaffärerna för att se om det fanns något som skrek dop. Men det enda som viskade dop var kortärmat vilket inte är ett alternativ sen matchen så jag får rota i garderoben istället. Imorse vart jag faktiskt ganska orolig för min axel/arm för det var inte mycket som gick att göra. Jag kunde inte borsta håret, sätta på deo eller flytta växelspaken utan att luta med hela min kropp i rörelse med armen. Det funkade inte att hålla armen minsta lilla bit ut från kroppen eller uppsträckt. Jonas i mitt lag har ju nyligen skadat sin axel och mycket av det han berättat och förklarat om sin skada stämde läskigt bra in på hur jag kände imorse. Hans axel var nära på att hoppa ur led men gjorde inte det och då var det musklerna som fick ta stryk istället för ledbanden vilket gjorde att han i stort sett fick börja om på noll med muskelstyrkan. Jag tror ju inte att min axel var nära att hoppa ur led direkt men det gjorde väldigt ont när jag fick slaget mot armen precis när jag själv gjorde skottrörelsen och det var en liknande situation han hade varit inblandad i, han spelade ju hela den matchen och kände av axeln lite men inte så jättefarligt och jag kände av min då och då men inte hela tiden under matchen. Det har dock känts betydligt mycket bättre under dagen så ibland kan det gå ett tag utan att jag ens känner det. Jag kunde nästan manövrera växelspaken utan minsta besvär på vägen hem. Får se hur jag gör på måndag. Jag hade ju i stort sett bestämt mig för att jag inte ska träna men igår sa de att vi ska träna på 5-1 försvar och att det verkligen vore bra om så många som möjligt kommer. Aja får se hur min axel och arm mår. Det sitter som på två ställen, dels på axeln men även mitt på överarmen, kanske är det ett muskelfäste precis där?! Ryggen känner helt klart att den har spelat match men det är bättre än väntat faktiskt.

Åter till besöket i täby. Jag hittade det jag i första hand letade efter. Hoppas någon blir glad och uppskattar presenten. På väg hem stannade jag i arninge för mitt årliga besök på skopunkten. Det blev ett par skor och två par ballerina typ. Sen åkte jag hem och sitter nu nersjunken i soffan och orkar inte göra något alls. Jag är verkligen ingen shoppingmänniska, vilket jag är glad över för det mesta om inte annat är det ju bra för plånboken. Jag har så svårt att förstå att folk gärna driver omkring i affärer dagarna i ända och handlar titt som tätt men det är ju himla tur att vi är olika, skulle va tråkigt annars.
Nu ska jag laga lite mat, samtidigt ska jag lyssna på fördömd av Johanna Hildebrant? För massa år sedan läste jag hennes triologi om Freja och tyckte så himla mycket om dem böckerna. Jag såg den här ljudboken på biblioteket och blev genast sugen på att lyssna men jag trodde ärligt talat att jag skulle bli besviken. Jag tänkte att jag hade fashinerats så mycket av själva historien i de andra böckerna och tänkte att det nog inte skulle bli alls lika spännande och roligt när det handlade om något annat än asatro. Men det här är lätt den ljudbok som jag tyckt bäst om på läääänge. Jag är fast i den på ett sätt som jag inte brukar. Riktiga böcker som man läser själv tycker jag att man lättare fastnar i än ljudböcker men kanske beror det mest på att jag har valt sämre böcker där. Det finns ju inte hur många som helst på mp 3 format att låna så jag brukar bara ta något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0