Tog igen lite sömn

Igår somnade jag nog vid fem-sex på eftermiddagen. Jag vaknade framåt elva och tänkte, åh nej nu kommer jag ju aldrig kunna somna om. Jag tänkte att enda chansen är att göra det på en gång och mer än så tror jag inte jag hann tänka innan jag somnat igen. Jag vaknade några gånger till under natten men körde samma taktik att knappt slå upp ögonen och lyckades somna om rätt fort varje gång. Vid sex i morse kände jag att jag inte kunde sova längre så sen dess har jag sökt flygbiljetter och safariturer typ. Tolv timmars sömn känns helt okej, min kropp verkar ha behövt det efter en arbetsvecka, tänk vilken vekling man kan vara.
Jag är dock nöjd med mitt val angående cyklingen, jag bestämde att jag visst måste cykla och var lite inne på att strunta i iPaden och hämta den nästa vecka istället, problemet är ju då att måndag och tisdag hinner jag nog inte och onsdag borde jag cykla på likaså. Så jag bestämde mig för att ändå hämta den. Jag tog tid för att se hur lång tid det tog och så farligt var det ju verkligen inte, det tog nästan en halvtimme från hammarbacken till bällstaberg och sedan lite mer än tjugo min hem. Det var inte speciellt jobbigt heller faktiskt även fast jag hade träningsvärk från torsdagsträningen. Det enda som var lite jobbigt var att jag blev rätt kall i kroppen efteråt. Jag frös inte direkt när jag cyklade även om det ibland blåste väldigt mycket och jag kände mig kall samtidigt som jag kände mig svettig av ansträngning men när jag väl var hemma så var jag iskall på benen och kände mig frusen inifrån och ut. Vilket jag löste med att krypa ner under mysig filt i soffan och somna :-)

Nu har jag som sagt kollat igenom lite inför resan. Det kommer bli en dyr resa men jag tror att den kommer vara värd varenda öre. När vi väl åker dit vill vi passa på att göra det mesta. Vi vill verkligen göra en gorillatrekking, och det är inte direkt gratis. Man måste ha ett permit för att få göra det och bara det går på mellan 500-650 USD per person. Sen så får man ju betala för guide och bil, boende och annat för att göra själva turen också. Vi har hittat flera gorillaturer som vi velat göra men alla har varit fullbokade när vi kan. Tydligen ska man vara ute med lite bättre framförhållning än vad vi är. Vi har dock hittat en tredagarstur som känns helt okej, den kommer väl kosta närmare tjugotusen för båda men som sagt vill vi verkligen göra det och så mycket billigare har vi inte heller hittat bland de fullbokade. Det kostar mycket helt enkelt.
Vi är för tillfället inne på att flyga till Entebbe i Uganda för att göra gorillatrekkingen och eventuellt även besöka en ö med massa schimpanser. sedan flyga vidare till Tanzania för att uppleva serengeti och ngorongoro, sedan vidare till zanzibar för landsköldpaddor, delfiner, historia med slavhandel och härliga stränder. Det ställer ju till det lite när man söker biljetter och har olika städer och så, de billigaste jag hittat går på runt tjugotusen de med för två personer och då har vi inte transport från safarin till zanzibar inräknat.
Det som vi tvekar mest på för tillfället är hur mycket vi ska boka hemifrån och hur mycket vi ska vänta med tills vi är där. Det känns ju som om vi kommer komma billigare undan om vi bokar där, men samtidigt kan det vara skönt att ha vissa detaljer klara. Det vi vet att vi vill boka nu är gorillaturen och flyg dit och hem. Så nu väntar jag bara på att få sista bekräftelsen på att det finns platser på den gorillaturen. Jag hoppas att dem jobbar fast det är helg?!

Idag har jag inte mycket inplanerat alls, men vi ska träffa Helena och Adel ikväll för att se Oblivion. Ser fram emot det! För att vara mig var det länge sen jag var på bio, kan inte ens komma på när eller vilken film det var. Kan det varit twilight, nää måste ju sett någon efter det... Aja kanske inte livsviktigt ändå... The hobbit kom jag precis på, hm det var väl typ innan julen precis eller? lär garanterat fråga kjell när han vaknar för sånt här stör jag mig på.

Nu är jag hungrig och ska äta något. Jag vet att jag var lite hungrig när jag kom hem igår och eftersom jag somnade åt jag inget. Nu på morgonen åt jag ett äpple men det är det enda sen lunchen igår vid 11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0