Sista dagen på lovet

Det har varit otroligt skönt att vara ledig, igen. Det är verkligen en lyx som jag tycker att alla lärare är värda men det är faktiskt en lyx som bra många fler yrkesgrupper skulle vara värda men som inte får det så jag är sjukt glad och tacksam över att just jag får det.

Herrarna hade andra matchen i sin kvalserie mot Örebro idag vilket jag inte riktigt kunde motstå. Som tur var fanns det plats i spelarbussen så jag hakade på. Tråkigt nog blev det ytterligare en förlust. Det var en jämn match precis som förra mötet. Tycker det kändes ännu jämnare och lite fördel vallentuna ett tag. Innan luften gick ur dem och de tyvärr hade en svacka på fem-tio minuter som blev helt avgörande, tror örebro gjorde 7-1 på den tiden ungefär. Efter den kämpade de sig in i matchen på allvar igen men då var det tyvärr försent. De har kämpat och slitit och kan helt klart se tillbaka stolta och glada på den här säsongen om man frågar mig. Det är klart att det säkert är surt just nu och kanske svårt att se det men de har haft tuffa förutsättningar med skador och annat och ändå lyckats nå väldigt långt. Hoppas de får ny energi och kraft av denna framgång och kan slå sig uppåt i seriesystemet snart. Jag tycker att det är väldigt kul att det är många engagerade runtomkring också. Vi var faktiskt fyra från damlaget som var med och hejade och många andra anhöriga var på plats. Vi lät nästan mer än hemmapubliken idag också och förra matchen hade ju vi publikrekord i hallen och då kanske det var typ fem stycken som var där och hejade på örebro. Vi var säkert över tjugo stycken som hejade på bortalaget vallentuna.
Tråkigt att herrarna inte fick en vinst för det tycker jag ändå dem var värda. Kul för Örebro dock som verkade vara ett sportsligt och härligt gäng att få nytt kontrakt och kul för mig som hade en trevlig dag och bussresan flög förbi eftersom jag hade en trevlig pratstund och sedan land och stad :-) Dock så vann inte mitt lag :-( Roland och Erik O tog hem det och imponerade faktiskt främst med sin snabbhet.
Nu ska jag laga lite mat och städa lite och sen är det handboll på tv som gäller. Sverige-polen, ska bli skoj :-)

Imorgon är det ju jobb som gäller. Vi har ett möte inbokat på eftermiddagen på banken för att diskutera lån och amortering så jag kommer nog inte bli kvar på jobbet så länge som jag brukar på måndagar. Så jag ska sätta mig och förbereda veckan lite efter handbollen. Jag har faktiskt planerat och rättat lite nu på lovet också så jag tror jag klarar veckan ändå.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kul att du följde med och tack för pratstunden :-)

2013-04-09 @ 10:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0