Pust

Jag håller ju på att välja ut bilder och nu har jag äntligen gått igenom alla digitala foton jag har. Av drygt 51000 har jag nu gjort en första sållning till tre olika projekt. Det blev 458, 1189 samt 286 bilder till de olika sakerna. Eftersom jag haft bilderna på mina externa hårddiskar och den här datorn inte alltid vill samarbeta med mig när det gäller fotovisningsprogram så har jag inte kunnat se dem i superstort format så det har blivit många bilder som relativt enkelt kommer kunna väljas bort tror jag. Det har varit svårt och irriterande att inte kunna titta närmare på dem men samtidigt har det nog sparat en hel del tid. Hade jag tittat på en bild i taget och haft möjlighet att granska dem närmare hade jag nog fått sitta några dagar till innan jag kommit så här långt. Nu har jag kopierat in dem till datorn så nu kan jag se dem i fotogalleriet.
Så nästa steg blir att göra en till gallring och sen så ska jag väl gå igenom mina ickedigitala bilder antar jag också. De digitala sträcker sig från 2004, alltså de senaste nio åren, jamen då så då är det ju bara att gå igenom bilder från de tjugo åren innan det kvar... :-) men det är faktiskt inte lika många och det är inte många av dem som kommer vara så värst aktuella.

Igår hade jag en supermysig födelsedag. Har svårt att förstå att jag är 29 år men det är ju ingen nyhet att jag känner mig yngre än vad jag är. Utöver fotbollsresorna som vi bokade så fick jag fler trevliga överraskningar. Världens snällaste Lili kom förbi här med en present som jag blev jätteglad över. Barcelona vann inte sin match vilket jag också blev glad över inte för att jag har några som helst förhoppningar om att de kommer åka ur men ändå.

I natt har jag drömt mardrömmar om kvällens match och knappt kunnat sova. Jag har en fruktansvärd känsla inför ikväll och visst brukar jag ha en dålig känsla men den här är lätt tio gånger värre. Tror att det även är cupmatchen också. Jag vill så gärna att de ska vinna!!! Alla matcher såklart! Ikväll kommer min familj hit på middag och det ska bli väldigt kul men det gör att jag bävar lite ytterligare inför matchen. Mamma kan ju ibland göra mig tokig när det gäller real och idag ska jag för första gången verkligen träffa Helenas sällskap och han är ju ett barcafan. Nu tror inte jag att han kommer sitta och håna mig eller real direkt oavsett hur det går i matchen, han lär väl vara hyfsat intresserad av att göra ett gott första intryck?! Ähh det går säkert bra. Det gör väl att jag inte kan stänga in mig och gråta under täcket om real förlorar. Kjell tog ett extrapass på ambulansen så han lämnade mig att städa och rengöra grillen så det är nog bäst att jag tar tag i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0