Lööördag

Jag somnade tidigt igår, kanske vid elva senast. Så jag vaknade sjukt tidigt. Somnade om någon gång men sen var klockan typ halv åtta och då tänkte jag att jag kan ju gå upp nu, har ju sovit min beskärda del. Någon timme senare insåg jag att min klocka inte gick rätt (ställer om den ibland när jag kör candy crush) och klockan typ då var åtta. Jag tränade, tittade på ett avsnitt av 24 samtidigt. Jag har min crosstrainer i tvättrummet och har hörlurar på mig så jag hör bra, maskinen gnisslar och låter en del och mina högtalare på datorn är typ sämst. Jag har dörren stängd och rätt vad det var när det såklart var som mest spännande på datorn öppnades dörren och ett huvud stacks in. Jag är inte speciellt lättskrämd enligt mig själv men jag visste ju att jag var ensam hemma så hjärtat hann hoppa till lite innan jag insåg att det var Kjell som kommit hem från jobbet.
Klockan ett var det dop i Fresta Kyrka, söta Ellie skötte sig galant även fast prästen öste vatten över henne :-) Det blev onyttigt för mig, bullar, kakor och tårta och det var såklart jättegott. Tanken var att vi skulle ha ätit innan vi åkte men tidsoptimister som vi är och problem med att välja utstyrsel (kjell var faktiskt värre än vad jag var) gjorde att vi fick bråttom och struntade i maten. Hade jag varit lite bättre planerad hade kanske inte bullarna och det andra goda varit nödvändigt men med tanke på att jag varit uppe sen runt sex, tränat en timme och inte ätit något alls så hade jag inget val kändes det som :-) Men men, det var det värt.

När vi kom hem la jag klart pusslet jag började med förra veckan. Ett av de svåraste jag lagt trots att det bara var tusen bitar. Det var många bitar som såg likadana ut och dessutom passade de inte alltid klockrent med varandra så det var svårt om man byggde rätt. Det var flera gånger jag trodde att jag byggt rätt men var tvungen att ändra om. Och inte nog med det jag hade svårt att få till den ena kanten för det kändes som om någon bit måste saknas, det var lixom för många piggar i jämförelse med hålen. Efter ett tag insåg jag att jag hade en pusselbit i dubblett. Den är nästan identisk men ändå inte helt helt hundra för det finns en liten färgklick på båda men den ena är pyttelite större. Jag tyckte mest synd om den som säkert saknade den där biten tills jag kommit lite längre i byggandet och faktiskt började seriöst misstänka att jag saknade en bit, vilket visade sig vara en korrekt misstanke. Har faktiskt aldrig varit med om det tidigare. Men jag är nöjd ändå. Det är sjukt avslappnande och lite roligt att bygga pussel.

Sen somnade jag i soffan och vaknade av en mardröm, real gick inte vidare till finalen i den :-( Satte mig upp med ett ryck och undrade vad klockan var och det visade sig att jag sovit förbi deras första halvlek i den viktiga matchen mot atletico i ligan. Som tur var vann de med 1-2, utan att imponera på mig men nu ser det rätt bra ut inför att klara andraplatsen i ligan. De har ju en ännu viktigare match mot atletico den 17 maj, jag hoppas verkligen inte att atletico får revansch då!

Efter det har jag slösurfat, fört över och tittat igenom dagens bilder, slötittat på tv på halvdåliga filmer. En lugn och härlig kväll alltså. När det gäller tavlor och fotografier så har jag skjutit upp mina projekt lite, ska ta upp dem igen när vi kommer hem från resan har jag tänkt. Förhoppningsvis får vi någon bild som vi vill ha på väggen och då känns det lite dumt att redan ha fixat det precis. Kommer säkert aldrig bli av eller iaf inte klart :-)

Jag hade typ bestämt mig för att köpa nikkor objektivet men idag slog det mig att jag säkert inte kommer använda det där objektivet speciellt många gånger och då kanske det verkligen är onödigt mycket pengar. Men å andra sidan är det bara pengar så kanske blir det det ändå... Sicka problem jag har att fundera över...

Pappa har varit här de senaste dagarna och fixat till tomten så nu börjar det se rätt bra ut faktiskt. Jag längtar till både uppfart och gräsmatta är på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0