Den perfekta hemmafrun

Jag har skickat iväg Kjell på gnetpass idag (han jobbar alltså extra) så vi kan lyxa till det lite på semestern utan att ha ett helt sinat sparkonto. En av få nackdelar med lärarjobbet är väl att det är svårt att få in extra pengar genom att jobba mer eller så. Iof kan man ju jobba på sidan om men det verkar rörigt för sånt ska man anmäla till kommunen och så. Iaf så drar jag ju in samma summa typ varje månad medan kjell kan tjäna lite extra om han jobbar extra. Nu uppmuntrade jag honom till det men känner mig lite dum som inte kan göra detsamma så därför tänkte jag att jag skulle göra ordentligt med nytta hemma idag istället. Jag blev inte dirket den perfekta hemmafrun för dagen som jag tänkt och hoppats på men jag har faktiskt hunnit med en del. Jag har storhandlat, städat hyfsat rent, tvättat och vikt tvätt, städat ur kylen och påbörjat middagen. Jag har gjort remouladsås och ska snart sätta på potatisen och panera fisken som herrn i huset önskade till middag. Han sa att jag inte behövde göra egen sås och förra gången (enda gången) jag gjorde det så blev den helt okej men ändå inte supergod så först tänkte jag skippa det men så fick jag för mig att övning ger färdighet så jag gjorde en ändå. Tror faktiskt den blev bättre. Den står och drar till sig i kylen nu och ett riktigt omdöme kan jag nog inte komma med förrän efter middagen. Har ingen aning om vad jag hade i förra gången men den här gången hade jag majonäs, creme fraishe, hackad ättiksgurka, senap, citronsaft, gurkmeja och curry. Fråga mig inte hur mycket för jag höftar alltid när det gäller matlagning. När jag bakar är jag noggrannare med att mäta men inte heller då supernoga. Jag har även köpt hem en del frukt, vindruvor, ananas, apelsin, äpple osv så det får bli en fruktsallad till efterätt. Kjell får glass till och jag får se hur jag gör. Jag har ju inte ätit något jag inte ska den här veckan så vill jag är det okej enligt mina egna regler men jag får se som sagt.
 
Nä nu måste jag börja koka potatis och göra sallad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0