Arbetsveckan är till ända

Veckorna fortsätter att bara flyga förbi. På sätt och vis vill jag det för att jag har så mycket som jag längtar till. Typ till 25/4, 27/5, 13/5, 16/5, 17/5 14/6 och galet mycket till 22/6. På sätt och vis vill jag inte det för jag är rädd att det snart är över och vill få tid att njuta av allt och att hinna med allt och lite till av vad man vill hinna med.

Igår bokade vi flyg till Kampala, vi har även betalat gorillaturen och bokat hotell i Kampala samt flyg till Kilimanjaro aerport där vi förhoppningsvis kommer bli hämtade för en lyxig safaritur på fem dagar. Efter den blir det troligtvis en vecka på Zanzibar men det har vi inte bokat än, inte hemresan heller men snart så kommer vi nog göra det. Vi väntar på sista bekräftelsen från safariföretaget. Jag känner mig väldigt bortskämd som har möjligheten att göra allt det här och jag njuter av det väldigt mycket. Dock kommer vi ju få räkna våra slantar en del för att även ha råd med uppfart och gräsmatta men det hoppas och tror jag verkligen att det kommer vara värt. Jag har sjukt höga förväntningar på den här resan och det känns helt fantastiskt men samtidigt blir jag faktiskt lite orolig att jag ska bli besviken för det är verkligen högsta tänkbara förväntningarna. Mardrömmen skulle ju vara att bli akut dödssjuk och inte kunna röra sig typ. Men peppar peppar så ska väl inte det behöva inträffa just då.

Idag efter jobbet skyndade jag mig iväg till verkstaden för att få ena parkeringsljuslampan på min bil bytt. Jag var lite orolig att det skulle bli svindyrt för jag har ingen aning om hur mycket lampor till bilar kostar och jag hade en misstanke om att de tar sjuka överpriser för arbetskostnaden. Men återigen (det här var mitt andra besök på verkstaden, första gången fick de hjälpa mig att få dit en registreringsskylthållare+skylten) blev jag sjukt glatt överraskad. För det första hade egentligen alla nissar på verkstaden slutat för dagen men någon skulle precis gå och var snäll nog att fixa det åt mig ändå, bara det blir man ju glad över. När han kom in hade han även tittat på alla andra lampor och tyckte att vi skulle passa på att byta ut det andra parkerinsljuset också eftersom den såg ut att när som helst ändå dö. Jag slog till och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig att få betala men det var definitivt inte i den prisklassen som det blev. Han i kassan hade först visat mig att arbetskostnaden skulle bli 150 kronor vilket jag blev glad över för jag befarade ju en helt annan summa. När arbetet väl var gjort sa han att eftersom det är fredag fick jag allt för 150 kronor, förra gången tog de bara betalt för hållaren till registreringsskylten. Jag kan helt klart rekommendera peugeots verkstad i väsby för båda gångerna har de varit supertrevliga, supersnabba och väldigt prisvärda känns det som. Mig skulle de lätt kunna utnyttja för jag har noll koll vilket jag tror märks direkt men som tur är finns det gott om hederliga människor här i världen.

Nu ska jag krypa ner under filten och vila lite, jag var uppe halva natten och tittade på hotell och flygbiljetter så jag är bra trött. Ska dock försöka att inte gå miste om hela fredagskvällen som jag gjorde förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0