Laddar batterierna

Det var så skönt att sova ut. Hela min kropp och själ behövde det! En tuff vecka hade inte direkt ett bra avslut och jag tog på mig en ovanligt tjock offerkofta och tyckte så himla synd om mig själv igår. Nu njuter jag av en lugn morgon och jag har en hel timme kvar innan jag måste iväg. Jag tycker att jag är ganska stark och tuff och klarar många motgångar, det är iaf vad jag har trott. Igår insåg jag att jag är betydligt mer mänsklig än vad jag har trott. Är det bara tillräckligt många saker som inte blir som man vill och under tillräckligt lång period så tillslut orkar man helt enkelt inte. Nu låter det här nog väldigt allvarligt, och det är det verkligen inte. Jag är bara sjukt tacksam över att jag är jag och att jag väldigt sällan brukar behöva uppleva just den hopplösheten jag kände igår. Idag mår jag helt klart mycket bättre, även om inte särskilt mycket har ändrats från igår. Skillnaden är väl egentligen bara att jag har fått sova och lata mig i några timmar vilket har gett mig andro och distans. Det värsta man kan göra mot sig själv när man möts av motgångar är nog kanske att ta på sig den där koftan. Med koftan menar jag tycka synd om mig själv mentaliteten. Varför händer det här just mig? Stackars mig det kommer aldrig bli bra för det är alltid synd om mig osv. Jag brukar vara ganska duktig på att se ljuset även då man omges av en del mörker, men med tycka synd om sig själv tänket bara gräver man ner sig. Är det verkligen omöjligt att hitta något positivt i allt det jobbiga så kan man ju verkligen trösta sig själv med att man nog blir starkare på kuppen när man väl tar sig framåt igen och att livet precis har gett en själv en anledning att faktiskt uppskatta det fina och positiva ännu mer istället för att ta det för givet. Utan regn skulle man inte njuta alls lika mycket av solsken.
 
Nu ska jag sluta filosofera och istället kolla på ett till avsnitt greys. Jag kunde inte riktigt låta bli efter att Lovi tjatat så :-) Därför letade jag reda på hur långt jag kommit tidigare och det var längre än jag trott. Så jag har nyss sett avsnitt 20 och nu väntar 21. Känner mig dock lite osäker på om jag verkligen ska se vidare efter det, men det kommer jag såklart göra. Är nog bra att jag ska iväg, annars hade jag nog suttit och sett resten av säsongen idag.
 
Jag SKA vara hemma till tio för jag längtar ihjäl mig efter mina fina vita. och efter det ska jag börja uppladdningen inför seriepremiären. Det gäller att hela laget lyckas tagga till tusen för annars är jag säker på förlust. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0