Ännu en helg till ända

I motsats till förra helgen då det var full rulle nonstop så har det varit tvärlugnt för min del den här helgen. Jag mådde väldigt dåligt i fredags, borde ju såklart inte tränat i torsdags. Stackars mina elever sista lektionen då mitt tålamod inte fanns över huvudtaget och jag knappt kunde prata. Jag blev kvar på jobbet till halv fem tror jag och då hann jag verkligen inte med något av det jag ville ha gjort. Tänkte att jag skulle jobbat en del i helgen men det enda jag har gjort är att kikat in på mailen en snabbis och det borde jag nog låtit bli med tanke på hur det kändes efteråt.
Men men, det är bara att ta nya tag och hoppas att jag hinner med lite av det som ska göras imorgon. Jag börjar få lite kläm på mitt schema och jag hoppas innerligt att jag får en chans att sitta lite och planera med mina kollegor innan killarnas träning imorgon.
Jag ska inte träna själv, det bestämde jag igår när jag mådde som sämst, nu mår jag faktiskt ganska bra även om jag är lite hostig då och då. Kjell säger att jag inte ska träna på 1-2 veckor och jag ska därför vila imorgon har jag tänkt. Fast just nu börjar jag ändå tveka lite eftersom halsen mår ganska bra. Bäst att lämna kläderna hemma så jag inte får för mig att vara olydig imorgon.

När jag kom hem i fredags åkte vi till McDonalds och handlade med oss mat hem, jag hade verkligen inte några krafter över till matlagning så det passade mig perfekt. Vi tittade på sagan om ringen, lagom mysigt faktiskt och inte helt oväntat slocknade jag i soffan. Sov säkert tre timmar minst innan Kjell väckte mig och vi förflyttade oss till sängen. Efter lite imdbquiz somnade jag igen och sov säkert sju timmar till. Kjell jobbade dag och jag låg helt orörlig i soffan hela dagen. Det enda jag mäktade med var att lägga patians på paddan. Jag piggnade till lite framåt kvällen och började faktiskt laga mat vid sju strax innan Kjell kom hem. Innan det hade jag inte ätit något alls på dagen och inte varit hungrig alls heller. Idag har jag varit betydligt piggare. Vi har handlat, tvättat och städat en del. Jag avslutade nyss helgen med att se klart Konungens återkomst och festa på en nybakad äppelpaj, efter att real tagit sin första liga seger för i år. Det gick visst inte så bra det där med allt eller inget, än så länge sitter jag som klistrad framför matcherna som streamas. Det är betydligt mycket bättre kvalité dock. Matcherna mot Barcelona har varit hur bra som helst, och ligamatcherna aningen sämre bildkvalité men knappt några störningar och då är det ju lätt värt det :-)

Nästa helg är det Göteborg som gäller, ser fram emot det väldigt mycket faktiskt. Jag såg dock nyss att det verkar som om vi har ett tråkigt spelschema med matcher som vi inte hinner spela om vi går vidare men Björn hade hört av sig till arrangörerna så förhoppningsvis kanske de kan ändra det lite. Skulle va surt att inte få spela alla matcher, inte för att det är säkert att vi tar oss vidare eller så men man vill ju iaf ha chansen att spela...

Nu ska jag se till att krypa till kojs för jag måste vara någorlunda utvilad imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0