allt och ingenting

Hade jag inte riktigt insett att jag skulle åka till Falun för två veckor sedan så har jag definitivt inte någon aning om att jag ska åka bort hela den här helgen. Imorgon är det torsdag vilket innebär att jag åker hemifrån före sju och kommer hem tidigast halv 10. På fredag åker jag till jobbet före sju och kommer inte hem förrän på söndag närmare midnatt. Hm, kanske ska börja fundera på packning och annat som måste fixas. Måste verkligen ha full koll på planering och förberedelser inför måndag och tisdag eftersom jag inte lär göra det i helgen och på måndag är det ju hemifrån kanske närmare sex som gäller och sedan hemma igen tidigast 22.30.

Ikväll har jag faktiskt inte jobbat mer än kanske en halvkoncentrerad timme samtidigt som jag tittat på extramaterial från Sagan om ringen. Har sett det tidigare men det var länge sedan och det går inte riktigt att se det utan att förundras över magin över hela filmen (filmerna). Jag älskar att se när skådespelarna driver med varandra och berättar olika minnen från inspelningen om varandra.

Nu har vi i stort sett bestämt oss för att skjuta upp gräsmattan. Det har regnat så sanslöst mycket de senaste veckorna vilket gör att baksidan inte direkt är lättarbetad. Det är en stor sjö där vi planerat att gräva ner ett drän, känns som om det inte är helt fel att göra det... Eftersom man måste beställa gräs i förväg och det inte känns helt säkert att vädret kommer tillåta att man jobbar med underlaget så rullar vi gräset i vår istället. Det känns jobbigt eftersom vi hela tiden skjuter upp det tycker jag, men å andra sidan kommer jag inte direkt sakna gräsmatta under vintern och att det blir bra gjort är ju tusen gånger viktigare. Vi ska försöka få så mycket av förberedelserna och markjobbet klart nu i höst ändå så man kan rulla i stort sett direkt när vädret tillåter det i vår.

Idag har jag fått ett nästan två positiva besked som rör en helt annan sak fast det är fortfarande ett besked som väntar som inte ser ljust ut alls. Hoppas hoppas att alla har fel.

Jag tränade ju inte själv i måndags eftersom jag var rätt dålig fortfarande. Jag hostar fortfarande då och då och känner mig lite mosig i huvudet och blir otroligt andfådd när jag cyklar men jag mår verkligen mycket bättre så imorgon ska jag träna har jag tänkt. Skulle va skönt om jag inte var helt värdelös vilket jag varit hittills i år.

Nä nu börjar jag bli lite seg, ska nog ta tillvara på tillfället och försöka somna innan midnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0