vägbeskrivning

Det är ju bra när man vet vart man ska iaf. Hasseludden är tydligen inte samma sak som Hasselbacken :-) Just nu velar jag lite mellan bil och kommunalt. Ska jag åka kommunalt från Vallentuna måste jag åka 05.41 och det tar faktiskt lite emot. Åker jag kommunalt från mörby måste jag åka nästan samma tid, kanske tio minuter senare. Ser man enligt Eniros vägbeskrivning ska det ta ungefär 45 minuter med bil men då ska man tänka på att jag aldrig har åkt där, är väldigt ovan med att köra bil, inte har vinterdäck och har världens sämsta lokalsinne och erfarenhet av en del felkörningar. Tänk om jag kör tokfel och missar tiden helt. Jag räknar med att starta minst 1,5 timme innan jag ska va där. Jaha jag känner att jag bestämt mig, bil får det nog bli :-) Himla tur att klockan dras tillbaka för annars skulle det vara väckning om fem-sex timmar.

Idag blev det två förluster, vilket jag iof nästan räknade kallblodigt med. Killarna tycker jag ändå gjorde en bra insats. De var få, bara en avbytare vilket jag tyckte va rätt skönt för då slapp jag koncentrera mig på bytena :-) Vi mötte spånga som bland annat vunnit en jämn match mot notlob som vi fick storstryk av (15-40) så jag väntade mig faktiskt ett bra motstånd. De var inte så bra som jag trodde på förhand men jag tycker faktiskt vi gjorde en rätt bra insats också som sagt. Försvaret såg ibland rätt bra ut faktiskt även om det ibland inte alls var som man kan önska såklart. Framåt tycker jag också det var okej och vi kunde faktiskt ha gjort något till mål om vi haft lite flyt. Vi låg under med fyra i halvlek och slutresultatet blev 15-20 vilket ändå känns okej. Nu hade kanske inte dem alla sina bästa spelare med eller nått sånt men det var ändå skönt att spela en match och känna att det faktiskt var lite jämnt. Hittills har vi typ bara förlorat med minst tio bollar och när vi äntligen vann var det ju med 14 bollar. Nu var de ju aldrig riktigt hotade av oss men det var iaf ingen utspelning.

Det kan man väl säga att det blev i enköpingmatchen, jag behöver helt klart värma upp mer än femton minuter. Jag var konstant trött hela matchen. Det är så frustrerande, spelet funkade inte speciellt bra och då vill man ju såklart förändra det men det är frustrerande att vilja massor men inte klara av något för att man är trött som bara den. Jag hade min sämsta match för säsongen men då har jag bara spelat tre också. Helt värdelös var jag inte men jag hade inte en bra dag heller. Hoppas vi kan vinna någon match i år iaf. Nä nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng. Jag måste vara utvilad imorgon så jag kan vara delaktig i diskussionerna imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0