Hemma

Nu är vi hemma efter en toppenresa. Vi var borta i mindre än fyra dagar men det känns faktiskt som om vi var borta över en vecka. Nu är klockan halv fyra, fast islandstid är den ju halv två och torontotid är den ju bara halv tio på morgonen om jag räknat rätt. Flyget gick från toronto tio över nio igår kväll. Jag lyckades kanske sova sammanlagt en timme på det första planet och i stort sett inget på det andra så jag är rätt seg nu. Men jag har tänkt att jag ska hålla mig vaken till minst klockan sju så att jag sover hela natten och är tillbaka i fas efter det. För imorgon är det back to reality som gäller och nu fram till lovet har jag riktigt intensiva dagar framför mig.
Det känns lite dumt att inte gå på handbollen eftersom jag är hemma, damernas skiter jag väl egentligen i för jag har ju sagt att de inte ska räkna med mig som spelare och eftersom den håller på till tio är det dödsdömt om jag ska orka jobba imorgon men killarnas träning skulle jag ju nästan klara att gå på. Men jag vet ju att underbara lovi gör det superbra och det är nog verkligen bäst för mig att bara få slappa och ladda energi ikväll. Känns kanske skumt när man precis haft semester men det var kanske inte den mest avkopplande semestern någonsin utan det var snarare en intensiv upplevelseresa så jag behöver faktiskt vila lite nu känner jag. Hade jag sovit och det inte varit någon tidsskillnad skulle det varit lugnt så ansträngande har den inte varit men vi har inte sovit särskilt många timmar den här helgen och man kan nästan säga att vi missade två nätter när vi flög och det lilla jag kunde sova var inte särskilt bra sömn direkt.

Min plan för att hålla mig vaken är att hålla på lite med bilderna vi tog. När jag är som tröttast ska jag ta en kall dusch och förhoppningsvis äntligen kunna reda ur mitt hår som inte varit sig likt sen det där svavel- och kisel- badet på Island i fredags. Kanske blir det en liten tripp ner till centrum också om jag behöver röra på mig för att hålla mig vaken. Att gå ut och springa skulle säkert vara det optimala men det har jag absolut inte krafter till.
Imorgon efter jobbet ska jag göra en lite spännande sak som jag ser fram emot med lite dubbla känslor. Men jag tycker om att utmana mig själv (iaf i lagom dos) så det blir säkert bra.
Nej nu ska jag föra över 8 GB bilder till min dator och börja kika lite, alla är faktiskt inte från helgen jag har varit ovanligt dålig på att tömma mitt minneskort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0