Långhelg

Så otroligt skönt att slippa ställa klockan. Jag somnade till en ganska tråkig och b-lagsbetonad realmatch igår. Vaknade till då och då och såg att resultatet såg okej ut. Skönt att de vann iaf, kan inte kommentera deras spel speciellt mycket. Det jag såg var inte imponerande men som sagt var det ju många spelare som inte riktigt platsar i startelvan med.
Jag har inte bestämt mig om jag ska åka till jobbet eller om jag ska jobba hemifrån, en del måste jag få gjort iaf men jag stannade extra länge igår så att jag kan vara ledig större delen av den här helgen så det känns skönt. Igår fixade vi vinterdäck och hann förbi täby en snabbis, tänkte se nya bondfilmen men det fanns inte så mycket platser kvar så det får bli en annan gång.
När vi kom hem åt vi gott och såg de nya avsnitten av Walking dead. Det har jag sett fram emot länge. Det här med den nya greys säsongen tycker jag inte direkt om men samtidigt hade jag förberett mig på värsta tänkbara så jag är lite avtrubbad känner jag. Men nu känns det faktiskt som om det kanske ska va sista säsongen, visserligen är den fortfarande okej att se på men den är ju en skugga av vad den en gång var, eller känns det så för att det är man själv som hunnit förändras på typ 8 år samt att man levt så länge med serien och dess karaktärer. Undra vad jag skulle tycka om jag inte sett serien alls tidigare och kommit in nu, skulle jag tycka mer om dem här avsnitten då?

Nu på morgonen har jag sett en annan serie som nog också är inne på övertid, jag menar såklart Våra bästa år. Jag satte mig vid datorn och slog på tv:n för att ha den i bakgrunden och precis då började våra bästa år. Herregud vad man kan slösa bort tid på att se på skit på tv. Tv:n står på och nu är det istället sjunde himlen som jag lyssnar lite till. Undra hur många timmar jag har spenderat framför tv:n, det är nästan lite läskigt när jag tänker på det. Jag menar absolut inte att all den tiden är bortkastad för jag har sett underbara filmer och program som också har gett väldigt mycket. När jag ändå funderar över mitt liv kan man ju också fråga hur många timmar jag spenderat i en sporthall, som tränare, spelare, styrelsemedlem eller domare. Ganska många är jag helt säker på och vågar faktiskt inte ens fundera på om det är tusentals eller miljontals. Fast med tanke på att jag inte ens levt i 300000 timmar än så lär det ju inte vara miljontals. Men iaf de timmar som jag har tillbringat med handbollen är ju iaf oftast väldigt givande.

Nu ska jag tvätta så jag hinner hänga tvätten innan det är dags att bowla, det blir till att jobba hemifrån märker jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0