Julkänsla

Snart är det advent. Vi var på adventsgudstjänst i måndags, jag är inte speciellt troende men jag tycker faktiskt det är väldigt mysigt att vara i kyrkan.
Nu när det äntligen har börjat snöa lite gör ju naturen sitt för att få en att faktiskt förstå att det snart är december.
I år är det min klass (med några andra) som kommer ha luciauppträdandet på skolan och vi övar ju en hel del inför det vilket jag tycker är härligt, det bidrar till mer julkänsla vilket inte ska underskattas. Jag tycker julen är den allra bästa högtiden och även om jag inte är bunden av massa traditioner och firar helt regelrätt så njuter jag verkligen av julen. Jag har ju förmånen att dessutom vara ledig rätt länge över julen vilket gör allt ännu bättre och lyxigare.

Nu ska jag nog börja skriva en liten sammanfattning från resan tidigare i höstas. Jag tycker om att kunna gå tillbaka och läsa om och se bilder från semestern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0