Dubbelvinst

Real vann sin match, utan att imponera men hade lite flyt med chanserna och vann med hela 4-0, känns väl okej efter en dålig match men det hade ju varit ännu bättre med 2-0 och en kanonmatch :-) aldrig ska man va nöjd...
I pausen passade jag på att se Sveriges sista minuter i matchen mot Holland i em-kvalet. Det var riktigt nervöst men härligt nog lyckades de hålla nerverna i styr och avgöra i slutminuten.

Annars då, dagen har gått fort och jag har slöat bort det mesta så jag har en del att göra innan jag ska sova. Jag har iaf hjälpt mamma, hon är otroligt smart och har lätt för att lära, men hon har verkligen noll intresse för det här med datorer och teknik så hon är helt borta när det gäller de allra mest simpla grejerna. Idag har vi fört över bilder från hennes kamera till datorn och sorterat upp en del bland hennes bilder. Bara det att markera, kopiera, klistra in osv är världens utmaning och som pedagogen jag är måste jag ju låta henne prova sig fram och fundera själv även om det innebär att jag ibland måste bita mig i tungan. Vi hann inte gå in på det här med vhs till datorn men det får bli en annan gång, när jag kommer dit och hjälper henne får jag alltid godaste maten i världen så det är det lätt värt.

Idag har jag gått igenom bilderna från resan igen, ett andra varv är avklarat och jag börjar känna mig någorlunda klar i rensningen. Det är dock vissa bilder som jag inte kan bestämma mig, typ fyra-fem som är nästan prick lika men ändå känns det jobbigt att välja bort någon.

Nä nu måste jag diska ur frysboxarna så jag kan ställa in dem i frysen igen, städa lite i köket skulle också kunna göras och sen så var det ju all den där tvätten som ska vikas. Det straffar sig när man skjutit upp allt det roliga till sist på en dag :-)

Härligt lördagsnöje! Är faktiskt totalnöjd med min livsstil och längtar inte ut till vimlet och festligheterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0