Bra helg

Helgen började på jobbet skulle man nog kunna säga. Några klassföräldrar hade ordnat med klassdisco och jag var trevligt nog bjuden. Jag jobbade en del men njöt mest med de underbara eleverna. De är så fina!
Jag var hemma till nio ungefär och slappade lite i soffan men somnade rätt tidigt. På lördagen fick jag agera domare. Jag tycker verkligen inte att det är kul någonstans men det beror ju på att jag är helt värdelös på det. Jag tror att röda människor (ett begrepp som jag fått med mig från en kommunikationskurs där människor delas in i fyra olika färger) passar bäst som domare och det jag är minst av bland de där fyra färgerna är absolut röd.
lite senare var det dags för matchen mot täby. Den viktigaste matchen på hela året kan man nästan säga. Hemmamatch mot täby, den var vi tvungna att vinna. Som tur var gjorde vi det även om det återigen var med minsta möjliga marginal. Vi gjorde en riktigt dålig match. Första halvlek var nog den sämsta jag varit med om på väldigt länge om inte någonsin t.o.m. Jag är inte heller nöjd med min insats. Jag var så förbannad i halvlek när jag tänkte på vilken inställning vi hade haft på plan i första. Skönt nog såg vi till att ändra på i.a.f. den saken. I andra taggade vi till ordentligt och även om vi inte spelade bra då heller så var vi åtminstone lite bättre och ville vinna. Jag var tokarg efter slutsignalen med så jag är faktiskt rädd för vad jag hade gjort och känt om vi till råga på allt hade förlorat. Tack vare härliga vänner och en skön spelkväll försvann ilskan.
Idag har jag sovit ut, är så skönt att kunna vakna av sig själv och faktiskt vara utvilad. Vi var en sväng till stan, känns som om julruschen har påbörjats för det var fullt med folk och bilar. Det var inte helt lätt att hitta en parkeringsplats så vi fick cirkulera runt lite men tillslut hittade vi en och jag fick öva lite på att fickparkera :-)
Jag hittade en vinterjacka som fick följa med hem. Är rätt nöjd med den faktiskt men den kostade lite mer än jag är van att lägga på kläder. Skulle kunna motsvara hela årets tidigare inköp nästan faktiskt men å andra sidan har jag nog inte köpt en jacka för mer än 500 kronor på säkert över 5 år och jag får väl se till att ha den här i flera år. Förövrigt gick jag i en trekvartsärmad tröja idag med en tunn jacka över och halsduk och visst var det lite kyligt när man gick ute men det var inte så illa så jag frös och då är det ändå i slutet av november, det är mindre än en månad kvar till julafton, hur galet är inte det. Jag hade på mig samma outfit som jag lätt skulle kunna haft på mig i somras om man bortser från vinterskorna och halsduken.
Nu ska jag äta lite, vi åt en ordentlig lunch när vi kom in till stan och jag har varit rätt mätt sen dess men nu är jag sugen på lite fil och flingor. En riktig söndagsmiddag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0