Ligaguld

Så himla härligt!!! Guldet vanns ju för några veckor sedan när real spöade barca men jag vågade inte ta något för givet, allt kan ju hända. Återigen har real haft en fantastisk säsong, faktiskt en säsong som man kan vara än mer stolt än förra. Då hade de precis som i år spelat fantastisk fotboll, det känns dock som om de varit lite mer stabila i åroch haft en högre lägstanivå även om det inte skiljer sig supermycket. Förra året var jag stolt och glad och tyckte de föll med flaggan rätt nära toppen men det hände en hel del saker på sidan om plan som gjorde att de faktiskt kan se tillbaka på den här säsongen med ännu mer värdighet tycker jag.
Det känns såklart lite tråkigt att det inte blev cl-guld, den pokalen väger så tungt och värderas så högt. Egentligen är det lite konstigt med tanke på att den kan vinnas av ett lag som egentligen inte visar upp någon större jämnhet sett över en hel säsong eller ens en halv. Lyckas man i precis rätt antal matcher, det kan etentligen handla om lite flyt i lottningen och typ fem riktigt bra matcher så står man där som segrare, kanske är det också just det som är charmen och det ärofyllda, att man ska kunna prestera som allra bäst när det verkligen gäller. Fast jag kan ju tycka att det är en klart större bedrift att vinna ett ligaguld, iaf när det finns främst ett annat men även flera andra riktigt bra lag i sin liga. Med tanke på hur överlägsna real och barcelona varit i år är det ju lätt att avfärda de andra lagen och prata om en liga med endadt två lag och påstå att alla andra är kassa då är det lite extra skönt att kunna slå sig på bröstet och säga att tre av de fyra bästa lagen i den nästfinaste europacupen var lag från spanska ligan och att de där två överlägsna lagen iaf var två av de fyra bästa i den finaste...

Skulle jag vara mamma som bara befinner sig någon mils resa från reals nästa match skulle jag ju såklart pallra mig dit för att få se dem hyllas. Hon har en speciell förmåga att befinna sig i spanien just när real vinner titlar, jag tycker nog hon borde åka dit lite oftare :-) jag är ju rätt sugen på att åka och se sista hemmamatchen, vilket alltså är första hemmamatchen sen ligaguldet bärgades men att vilja något är ju inte alltid tillräckligt tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0