Tiden står inte direkt still...

Veckorna bara flyger iväg. Det känns som om jag är på jobbet konstant och som om jag aldrig sover. Så brukar veckodagarna flyta på och så kommer den där helgen där jag tar igen all sömnbrist och bara vilar mig i form till nästa härliga vecka. Den här veckan har varit mer krävande än andra på många sätt, men nu är det rejäl utförsbacke. När jag gick hem efter tretton timmar på jobbet så hade jag dessutom avklarat fler än hälften av alla utvecklingssamtal som jag ska ha vilket gör att vägen faktiskt lutar neråt för tillfället. Det är inte så att samtalen är speciellt jobbiga, snarare tvärt om så har det varit trevligt att få sitta och prata en stund med föräldrarna som man faktiskt inte träffar alls så ofta i skolans värld (om man inte jobbar på fritids). Men det är ändå en viss press och framförallt är det enormt tidskrävande, dessutom i en tillvaro där tid är en rejäl bristvara.
Imorgon ska vi lite personalmiddag hemma hos en kollega och det ska bli sjukt trevligt. Jag hinner nästan aldrig prata med dem i arbetslaget, de enda vuxna på jobbet som jag pratar med är de jag jobbar närmast och inte ens då hinner man knappt nämna något privat så det är bra med en kväll då vi kan lära känna varandra lite bättre. Tyvärr missar jag killarnas träning men som tur är finns ju Lovisa :-)
Med tanke på hur lite jag har sovit den här veckan och framförallt hur trött jag är större delen av dygnen så måste jag verkligen försöka komma hem i någorlunda vettig tid imorgon för sen är det ju upp till jobbet tidigt på fredag som gäller och sedan är det sundsvall för hela slanten. Jag inser i skrivande stund att jag inte vet om jag ska åka hem efter jobbet på fredag eller om jag ska åka direkt. Hm, jag borde åka direkt inser jag ju på en gång och det betyder att jag måste packa med mig allt jag behöver i helgen imorgon. Vad behöver man om man åker till sundsvall? Inte mycket om man åker som tränare kan jag tycka. Jag kommer väl glida runt i träningsoverallen hela helgen. Jag ser fram emot att åka, framförallt till matcherna men också känslan av att vara iväg med ett lag och allt som hör till. Synd att inte Lovi kunde följa med, nu räknar jag med att du ser till att det var värt det att stanna kvar genom att höja dig flera steg ;-) Det som känns lite jobbigt är att jag vet att det inte brukar bli superbra med sömn när man är iväg sådär och sömn är jag faktiskt i ganska stort behov av, fast jag inte är ett dugg trött just nu såklart.

Igår spelade real första kvartsfinalen och det gick enligt planerna även om jag var sjukt nervös innan och under matchen. Jag tyckte om motståndarnas kämparglöd och deras hejjarklack, jag hade gärna sett att de gått ännu längre i turneringen så länge real också hade varit kvar såklart, även om man såg att de borde vara sjukt nöjda med att ha tagit sig så här långt. Nu låter det som om jag är säker på att det är klart men det är jag faktiskt inte, även om till och med jag börjar känna en viss trygghet, men så påminner jag mig själv om att man faktiskt inte vet helt säkert. Barca mötte milan ikväll och det blev 0-0, jag är inget milan-fan men jag måste erkänna att jag gärna ser att de vinner nästa möte även om jag inte tror för en sekund att det kommer hända. Att jag hoppas på det beror framförallt på att jag inte vill att det ska vara en enda chans att real och barca kommer möta varandra i CL och eftersom jag verkligen hoppas att real ska gå till final så betyder ju det att barca måste åka ur innan finalen.

Nä nu tror jag bestämt att jag ska gå och försöka sova iaf, så det blir lite mer än sex timmars sömn inatt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0