Sundsvall

Tillbaka på hotellet och lite egen-tid, sjukt skönt! Är dock väldigt ledsen att jag missar reals match, känns som om jag gör det mest hela tiden just nu :-( men jag ligger här med godis, chips och julmust och håller tummarna (inte lätt att skriva utan dem vill jag lova) i min svarta realtröja :-)

Jag var ju på den där middagen i torsdags, så glad att jag gick för det var himla skoj och jag var nog hemma strax efter tio så det var bra. Då var jag supertrött och orkade verkligen inte ens tänka på packning så jag ställde klockan på kvart över fem och somnade ganska fort. Kvart över fem var jag så trött så jag råkade stänga av alarmet istället för att snooza. Vaknade tio minuter innan jag skulle åka och fick minst sagt lite bråttom. Irriterande var det att jag just där och då insåg att jag borde tvätta håret för det var inte fräscht. Jag som inte hade tänkt släpa med mig varken handduk eller schampo och sånt rusade runt som en galning. Jag är riktigt imponerad över att jag fick med mig allt som har behövts :-)

Resan upp gick rätt smidigt måste jag säga. Jag var hur trött som helst men hade som vanligt väldigt svårt att somna ändå. Killarna satt i en annan vagn så det var lugnt iaf och tillslut kunde jag somna/vakna/somna i en timme ungefär, skönt och välbehövligt. Väl framme på hotellet blev det lite kaos och sura miner när vår redan förutbestämda rumsplanering gick om intet. Men men, sent omsider kunde jag somna. Vaknade vid fem då hade jag ju sovit längre i sträck än jag gjort på hela veckan så då var jag väl redo för att gå upp men skönt nog kunde jag somna om efter ett tag för vi hade ju sovmorgon till sju.

Vi spelade första matchen vid 9. Det såg segt och avslaget ut först men vi kom igång bättre och bättre. Vi vann med 12-8. Andra matchen var vid 13, då spelade vi bra men tappade mer och mer och det blev riktigt läskigt i slutet, onödigt läskigt kan man absolut tycka. Men vi vann iaf med ett mål tillslut. Vi spelade 17.40 också, umeå stod för motståndet och vi var helt stillastående både framåt och bakåt stora delar av matchen. I halvlek stod det 10-4 till dem och en stund var jag säker på att de skulle vinna med typ tjugo bollar. Men vi skärpte till oss oc spelade upp oss, andra halvlek vann vi med ett, tror det kan ha slutat 14-9 eller nått liknande.

Finns en risk att jag kommer somna snart men jag ska försöka hålla mig vaken ett tag så jag vet hur det går för real! Imorgon går bussen härifrån kvart i sex och sju har vi vår sista gruppspelsmatch. Vi möter sikeå som förlorade med 9-7 mot umeå idag så då gäller det att vara taggade och hungriga på vinst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0