Morgonpigg???

Igår var det bortamatch i avesta, det gick inte bra alls. Jag blev lite positivt överraskad när det gällde motståndarnas lag. Eller asså, de var klart bättre än vad jag räknat med. Tycker de hade helt okej försvar, bra samarbete med målvakten, eller bra täck kanske det snarare var, de hade helt okej anfallsspel och framförallt jobbiga omställningar där vi inte hann med. Vi gjorde fyra mål i första halvlek, FYRA! Så himla pinsamt. Vi spelade verkligen inte bra, varken framåt eller bakåt. Tack vare en bra insats av lovisa så gjorde de bara tolv mål i första (å vi ledde lixom med 2-3, vad hände sen... Vi var ju som sagt inte bra framåt men vi skapade ändå en del chanser som vi brände. I andra spelade vi upp oss lite, framförallt inställningen framåt kan jag tycka, även i andra brände vi en hel del bra lägen men vi höll iaf jämna steg med dem och tillslut förlorade vi med åtta bollar, 25-17.

Killarna förlorade med 23-17 tror jag det var. Hade hoppats på vinst där men visste ju att den skulle bli riktigt tuff. Känns otroligt surt att inte kunna vara med. Nu är jag riktigt taggad inför nästa helg då vi möter AIK!

Herrarna spelade efter oss i avesta och de förlorade också. De ledde hela matchen, tills det var tio minuter kvar och när avesta gjorde ett litet ryck i slutet orkade de inte svara. Surt, kan tänka mig att de inte var alltför muntra efter den matchen.

Enköping som måste vinna sina sista två matcher för att ha en chans att hålla sig kvar mötte vassunda i helgen. Och vann såklart, så nu blir det lite nervöst nästa helg. Konstigt nog spelar de mot rimbo på lördagen och vi först på söndagen så vi kommer ju veta vad som krävs av oss. Har en känsla av att de vinner mot rimbo men tror inte att de borde vinna med så mycket och idag har vi ett försprång på 19 mål så jag hoppas vi inte kommer vara superpressade när det är dags för vår match.

Filip var med och tittade på vår match och i bilen hem fick vi veta hur det gått för hans lag. Oavgjort efter kaos i slutet. Det verkar som om domarna och sekretariatet inte gjorde något bra jobb. Dessutom trodde en kille att korsbandet gick av i slutsekunderna så dom tycker jag supersynd om. Nu ligger de etta men med lika mycket poäng som tvåan och det kan bli en riktigt tuff avslutning. Hoppas de vinner och får ta klivet upp!

Så alla möjliga resultat gick åt pipsvängen och jag fick en läskigt dålig känsla inför realmatchen. Det kändes inte bättre när betis efter drygt tio minuter gjorde mål. Som tur är kom real tillbaka och matchen slutade med vinst 2-3, det är fortfarande många matcher kvar och många poäng att slåss om men för varje match som vinns kommer de ju närmare och närmare det där guldet och just nu känns det rätt bra. Förlust för barca skulle göra saken ännu bättre såklart för blir skillnaden tretton poäng har jag svårt att se att de återhämtar sig. Nu är det ju bara tio poäng (förutsatt att barca vinner imorgon) och vi vet ju att real iaf kommer förlora el clasico nästa månad.
Men först och främst gäller det ju att ladda batterierna till CL i veckan. Första matchen fick ju ett snöppligt slut och slutade 1-1 trots att real varit mycket bättre, som tur är var det bortaplan och 0-0 räcker alltså för real. Men så kan man ju inte riktigt tänka, för då går det nog åt h-vete. Så det kan bli väldigt tufft på onsdag. Jag är nervös redan nu känner jag.

Avslutar det här inlägget med något det absolut inte handlade om, en bild från semestern.


Kommentarer
Postat av: Tinna

ååååå Koh Samet!! Lovely !

2012-03-11 @ 13:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0