Lite information senare

Ska väl tillägga att jag har ju inte direkt fått förstahandsinformation eftersom den har lästs på nätet och bla på aftonbladet vilket är en av de källor jag litar på allra minst men ändå.

Ramos kommer kunna spela (tack och lov!) eftersom alla och till och med domarkommittén var rungande överens om att domaren hade helt fel när han fick kort. Domaren gav ju fem röda kort till real och de andra resulterar tyvärr i avstängningar, det är bara ramos som kommer undan. Eller det kanske inte heter röda kort när tränare från bänken visas upp på läktaren men ändå. Fystränaren åkte upp först och man kan ju tycka att Mister kanske borde ha insett vid det läget att han kanske ska vara tyst men inte då (jag tycker verkligen om att han är tränare för real och beundrar mycket av det han gör och det han verkar vara, men precis som alla har han ju även brister och tyvärr får de ibland ta stort utrymme). Båda dom två är avstängda, Mourinho ska enligt aftonbladet ha sagt horunge, vilket även pepe sa efter matchen till domaren, pepe fick två matchers avstängning. Kan ju tycka att avstängning för horunge inte är helt fel men jag hoppas verkligen att alla andra som sagt något liknanade till en domare har blivit avstängda men det har jag svårt att tro. För jag har aldrig sett att någon annan blivit avstängd för något sånt och jag har lite svårt att tro att det aldrig har hänt att en spelare har sagt något sådant till en domare tidigare. Men det är väl förhoppningsvis precis så eller att jag bara har missat det helt enkelt, att jag vet det nu beror ju på att det rör just "mitt" lag. Men jag kan dessutom tycka att det är konstigt att pepe får två matcher och mourinho en, det borde väl snarare vara tvärtom? Jag tycker att domarinsatsen var katastrofal, visst var det väl den här matchen som pepe fick gult när han och en spelare kolliderade, var det någon som var först in så var det pepe och fick han kortet för filmning för att han ramlade ihop så borde ju domaren tänkt om när han visade i ansiktet att han blödde men aja konstigt var det iaf. Ramos fick även han kort helt oförtjänat, hans situation borde visserligen iaf kanske ge frispark åt motståndarlaget det skulle ju definitivt inte ha hänt då pepe fick sitt ännu mer felaktiga kort men ändå. I slutet av andra fick han ytterligare ett kort och även det tycker jag är tveksamt men det kan jag ändå gå med på att säga att det i vissa situationer kan resultera i varning. I samma situation fick özil rött direkt för protest mot utvisningen. Och jag ska poängtera att jag inte tycker att det är okej att protestera mot domaren, det är alltid domaren som bestämmer oavsett hur dåligt man tycker att han gör det, sen så måste jag ju erkänna att man själv gör det ibland både som spelare och tränare och framförallt som åskådare för man är ju så engagerad i matcherna. Horunge tycker jag ju definitivt inte man får säga såklart. Enligt uppgifter ska özil ha applåderat och det resulterade i direkt rött, jag hoppas att dessa uppgifter är felaktiga för applåder vet jag att många domare har fått utan att det ens har resulterat i varning även om det visserligen även ibland blir ett gult. Men aldrig direkt rött. Å det är så irriterande för det gjorde inte bara att slutet av den förra matchen blev helt omöjlig att vinna utan det gör dessutom att matchen ikväll kommer bli riktigt tuff. tappar de poäng ikväll är ligan troligtvis förlorad och det beror till viss del på en pinsam domarinsats. Jag försvarar inte att två tränare och två spelare snackar/applåderar till sig röda kort men att domarkommittén får gå in och ändra på domarbeslut visar ju iaf att det fanns en anledning till varför spelare och tränare kunde kritisera domaren. Det jag tycker är frustrerande är att jag har sett många fotbollsmatcher, och alltid alltid protesterar spelare och tränare. jag har många gånger sagt att det är löjligt och skulle det vara sådana där protester på handbollsplan skulle man åka ut direkt vilket jag tycker att man borde. Spelare brukar skrika, applådera och svära hur mycket som helst, kasta bort bollar och med allt sitt kroppsspråk visa hur missnöjda de är med domarinsatsen och det brukar ibland ge varningar och vid upprepade tillfällen under samma match ibland resultera i röda kort. Jag tycker inte real protesterade mer än andra lag brukar, eller mer än real brukar vid andra matcher men just i den här matchen resulterade det ändå i fyra röda kort. Hoppas det är den nya nivån som ska gälla i alla matcher framöver för alla lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0