Hemma

Klockan är snart nio, alltså tre på natten om man är i Thailand. Med tanke på att jag påbörjade resan hem igår tjugotvå timmar innan jag kom hem och under resan sov max två timmar och jag bara hann sova lite drygt fem timmar i natt så trodde jag att jag skulle vara trött när klockan ringde imorse. Men det var jag inte alls faktiskt. Vaknade en timme efter att jag somnat faktiskt och var rätt pigg, somnade om och vaknade halv sex och var pigg som bara den men bestämde mig för att ligga kvar till klockan skulle ringa en dryg halvtimme senare. Och mot all förmodan var jag pigg då med, måste varit för att jag sov i min underbara säng helt enkelt. En timme i den är lika välgörande som tre i en helt okej hotellsäng. Sen kan det ju haft lite med saken att göra att klockan då var tolv på dagen i Thailand. Räknade med att jag skulle vara rejält trött under dagen iaf och framförallt efter jobbet men varken det ena eller det andra faktiskt. Efter tolv timmar på jobbet utan en minuts rast, eller jo jag sprang faktiskt på toaletten en gång innan eftermiddagsmötet, så var jag fortfarande pigg och glad men bestämde mig ändå för att åka hem.
Alla kläder från resan är tvättade (visserligen inte alls min förtjänst men trots det väldigt skönt) huset är ganska välstädat och jag har bara slappat sen jag kom hem och ändå är jag inte alls trött, märkligt det här. Undra när tröttheten kommer slå till.
Jag hade inte någon större lust att åka till jobbet, även om jag gärna är där. Men det vara bara att sätta på sig vinterjacka, vantar och halsduk för första gången på två veckor och hoppa upp på cykeln. Sedan jag började lyssna på ljudböcker (eller heter det talböcker?) så är cykelturen faktiskt nästan rena njutningen. Förövrigt var det underbart att ha med sig böckerna i mobilen till stranden. Så skönt att bara ligga och lyssna med stängda ögon i solens strålar istället för att hela tiden behöva byta ställning och få ont lite här och var och behöva skugga hela ansiktet när man ligger på rygg. Kan jag starkt rekomendera. Jag hann dock bara lyssna på två och en halv böcker eftersom jag faktiskt var ganska social också och eftersom vi bara tillbringade ungefär en vecka på stranden.

Ska väl göra ett inlägg dedikerat till resan såsmåningom. Tydligen ska jag inte göra ett album iaf så då ska jag väl orka göra ett litet rapotage här... Ska nog tillbringa någon timme till vid datorn och föra in alla bilder. Jag fotade upp alla mina minneskort och insåg att nog ett av dem är annas. Så jag fick helt enkelt köpa ett i bangkok. Med den informationen kan man ju kanske tro att jag skulle kunna vara väldigt nöjd med mina foton och känna att jag skulle kunna välja och vraka bland dem om jag skulle ta fram fina bilder, men tyvärr är det nog inte alls så. Är faktiskt lite missnöjd med resan om man ser till fotograferingen, kanske delvis för att jag hade så höga förväntningar på just den punkten. Å andra sidan är det mycket som vart mycket bättre än jag väntat mig och i helhet är jag otroligt nöjd med resan och det är väl viktigare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0