Ikväll börjar allvaret

I fredags såg jag invigningen och början av polen-grekland, sen somnade jag och sov större delen av kvällen men jag vaknade till ibland och eftersom jag var helt hundra på att jag tippat X och 1, så höll jag tummarna hårt för att det inte skulle bli mål när det stod 1-1 och jublade när grekland missade. På morgonen därpå såg jag att jag hade tippat grekland som vinnare och blev lite besviken :-(
Igår var det lagavslutning hos Sebastian vilket var trevligt, synd bara att det krockade med matcherna. Holland-Danmark höll vi lite koll på via mobilerna och Tyskland-Portugal såg vi faktiskt hela andra halvlek av. Jag trodde stenhårt på Holland och blev väldigt förvånad, kul för Danmark dock. Det ska bli intressant och se om Holland reser sig och lyckas ta sig vidare ändå men det ser ju lite tufft ut nu. Det kan vara väldigt avslappnande och skönt att se en match där man faktiskt inte är känslomässigt engagerad men jag har märkt att jag då mår lite dåligt för förlorarna. Det var jättetydligt i CL-finalen, jag hade på förhand Bayern lite som favorit för att de hade varit så bra mot real och eftersom jag inte är speciellt förtjust i chelsea men sen när bayern gjorde mål och jag trodde det var klart började jag tycka riktigt synd om chelsea så jag ville nästan att de skulle göra mål, ända tills de gjorde det för då tyckte jag helt plötsligt väldigt synd om bayern som typ vunnit men sen förlorat den givna vinsten och var tvungna att spela vidare om guldet och så fortsatte det. Lite av den känslan fick jag igår när jag tittade på tyskland-portugal. Jag hade ju tippat tyskland som vinnare och ville ju att de skulle vinna men när de gjorde mål tyckte jag väldigt synd om portugal och ville nästan att de skulle få göra mål. Det är inte lätt det här med idrott, jag vet ju att det alltid måste finnas förlorare eftersom det även finns vinnare men det är inte alltid så kul.
Åter till avslutningen, Maria och Disa hade ordnat med lekar/tävlingar och det är ju alltid lika kul. Alla fick se svart på vitt igår att jag är värdelös på allt som har med artister och musik att göra men man kan ju inte vara bra på allting ;-) Visserligen var jag ingen stjärna på att få ner pennan i glasflaskan heller eller att gå i takt med mina lagkompisar på plankan, eller att vissla med ett kex i munnen, eller att få in godissnöret i munnen osv. Jag är tydligen inte bra på nästan något men faktiskt så är jag lite stolt över min insats i flytta ärtor-grenen, det gick riktigt bra faktiskt.







Anna hade köpt och marinerat kött och fick även vara lite av en grillmästare och det lyckades hon bra med för köttet var utsökt :-) Kerstin hade gjort supergoda tårtor och jag måste säga att jag tycker kvällen var lyckad.

Tidigare på dagen hade jag varit och klippt mig, har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker men håret växer ju ut om inte annat. Det kan ju vara skönt med lite kortare ett tag (så här kort har det inte varit sen i femman när min mamma tvingade mig att klippa av det) eftersom jag alltid har relativt långt hår. Det är ju fortfarande inte kort även om lite mer än 15 cm försvann.

Före                                                       efter


Det som jag tycker är lite jobbigt är att det känns som om jag måste göra något med det för att det ska se okej ut, det är så platt och rakt annars. Jag är inte direkt den som lägger ner tid på mitt hår, även om anna alltid säger att jag borstar det minst 100 gånger per dag. För det mesta borstar jag det på två sekunder när jag går upp på morgonen och sen får det vara. Jag tvättar det typ 2-3 gånger i veckan och morgonen efter måste jag oftast borsta det i kanske 2 minuter eftersom jag sovit på det alldeles blött men det är typ det. Men det kanske kan vara lite kul att prova göra något av sitt hår också och inte alltid ha det på precis samma sätt utan minsta engagemang alls. Efter klippningen åkte jag raka vägen till storstaden och träffade min syster. Jag hade som mål att hämta mina saker, köpa toffsar och eventuellt ett par jeans och jag uppnådde alla målen innan det var dags att resa vidare mot Lindholmen och lagavslutningen. Rätt nöjd med att jag åkte in till stan utan att ens ha sett mig i någon spegel (förutom den femsekunderstitt jag gjorde på frisersalongen, jag klarar inte av att kritiskt granska mitt hår direkt på plats utan vill alltid vänta tills jag är hemma), jag har alltid älskat mitt hår och är det något som jag är rädd för att förändra är det just håret. Planen var att titta i spegeln i provhytten men där svettades jag ihjäl och var fullt upptagen av att titta på jeansen så jag åkte vidare och satte upp håret lite halvdant utan spegel på tåget. Jeansen som jag faktiskt provade för rätt länge sedan och sedan dess har tänkt en del på hade ju såklart höjts lite till skyarna i mina tankar och var inte riktigt så fina som jag mindes men tillräckligt fina ändå för att jag skulle slå till :-) Tror att de var lite svårare att få över höfterna den här gången och att lyckas knäppa knappen, men den gick ju igen och väl på var de faktiskt inte obekväma och alltför åtsittande så det blir nog bra.

Idag blir det bio och sedan börjar ju EM på riktigt för mig. Jag är lite nervös och orolig. Jag tror ju Spanien kommer få det rätt tufft i år eftersom de har både em-guld och vm-guld att försvara, eller vm-guldet försvarar de ju inte men det finns ju ändå med i historiken och att ta ett tredje guld såhär på raken kommer nog inte gå men jag hoppas verkligen och vet ju om att de har ett helt fantastiskt lag så möjligheten finns ju ändå där. Ikväll är det ju Italien som står för motståndet och det är ju inte direkt ett lätt motstånd. Jag hoppas iaf att det ska gå vägen. Gå vidare från gruppen ska de ju ändå lyckas med, annars får man nog nästan kalla det en flopp. Stackars Tinna ska på egen fotbollsmatch på andra sidan jordklotet ungefär och kommer inte hinna till matchstart men förhoppningsvis hinner hon se hela andra :-)

Eftersom jag hämtade hem min kamera igår så håller jag för tillfället på att för in alla bilderna på datorn så kanske lyckas jag visa några här i inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0