En vanlig onsdag

fast ändå inte eftersom det är nationaldagen och man är ledig, woho. På sätt och vis var det lite jobbigt för jag har några elever som inte är klara med precis allt som jag skulle vilja och nu är det nästan inga fler lektioner alls. På torsdag ska vi till Kvarnbadet och på fredag har vi filmmys på eftermiddagen eftersom det är sista fredagen för terminen, och på ena passet på förmiddagen har de musik vilket inte jag har med dem. På måndag har vi lite tid och halva tisdagen men den tiden hade jag tänkt att vi ska städa allt och sortera/binda ihop våra pärmar och så och ta med allt hem. Som det ser ut nu kommer jag troligtvis få byta klassrum till hösten vilket inte känns alltför roligt. Jag trivs rätt bra i mitt men det kommer säkert bli superbra i ett nytt klassrum också. Det som känns lite extra jobbigt är ju att det säkert kommer ta några timmar att städa ur mitt och flytta allt till ett annat och få det rummet redo. Men vi får se hur allt blir, jag tror inte det är något helt hundra bestämt ännu.
Fastän jag känner av tidspressen en liten aning så är det ju ändå fantastiskt skönt att vara ledig såhär mitt i veckan, det kändes jättekonstigt igår och kommer säkert kännas konstigt imorgon då det redan är torsdag fast man precis varit ledig. Imorgon är det precis en vecka kvar till sommaravslutningen, galet... Egentligen skulle vi ha jobbat till onsdagen den 20/6 men eftersom vi börjar redan söndagen den 12/8 för att åka till Gotska sandön så slutar vi redan på måndagen. Det känns som om det kommer bli tufft att hinna med allt man vill hinna med i städ och planeringsväg inför hösten men samtidigt är jag väldigt glad eftersom jag nu kommer kunna vara med på sista dagen på eken. Dessutom så jag att det inte kommer vara några slutspelsmatcher alls på måndagen vilket jag hade väntat mig så jag blev glad, synd bara om lovi inte kan vara med på tisdagen :-(

När vi var på årsmötet pratade vi lite löst med Eva-Lena om någon form av samarbete med juniorkillarna till hösten. Det finns ju en ganska stor chans/risk att de är många och då blir det väl svårt för oss men hon var absolut öppen för iaf något samarbete och det känns positivt. Jag tycker att några i laget skulle må bra av att träna lite med några äldre, några skulle säkert skärpa till sig lite av respekt och några skulle få mer lagom motstånd. Om inte annat kan vi kanske då och då spela lite träningsmatcher eller nått. Just nu är jag inte superinspirerad till träningarna, har iof alltid haft svårt att finna motivation till uteträningarna. Men jag ser fram emot nästa säsong och har förhoppningar om att det kommer bli en bra utvecklingskurva på dem även nästa år. Det som är tråkigt är att det är lite av ett mellanår då vi säkert kommer ha en del svårigheter eftersom dem vi möter är 97:or eller 96:or, men det blir säkert bra ändå.
Måste också säga att fastän man inte är supertaggad på träningen så har jag väldigt kul när jag är där. För tillfället kanske inte träningarna blir riktigt så seriösa som vi normalt vill ha dem men någon gång måste det ju få va okej med lite oseriös flamsträning bara för att det är kul också. Sist halkade ju alla omkring som bambi på hal is och det blev mycket skratt under träningen kan jag lova. Det är verkligen ett härligt gäng!

Idag ska jag och tinna börja med sommarträningen, nu jäklar. Jag tror jag nu bestämmer för mig att det ska bli 3-4 träningspass i veckan och max två dagar i veckan som jag får äta något onyttigt. Ska det funka vet jag att jag måste ta bort den här "tror jag-inställningen" men jag måste känna ett litet tag till om jag verkligen vill bestämma mig för det här eller inte... Undra vad vi gör idag, på sätt och vis känner jag för att prova springa 5:an, för jag vill se lite hur pigg/dödstrött jag kommer vara och på vilken tid man skulle kunna springa för jag har verkligen ingen aning om var jag befinner mig någonstans formmässigt. Eller jo jag vet ju att jag är i usel form om man jämför med andra människor men jag menar bara i förhållande till min egen form de senaste fem åren. Jag hoppas och tror att konditionen inte har tagit supermycket skada under året men däremot tror jag inte styrkan har underhållits lika bra. Vi får se... Jag ser faktiskt fram emot att komma igång även om jag inte dirket längtar till löpningen.

Jag hade med min kamera till Helenas fest i lördags och ville inte släpa med den ut men nu saknar jag den lite måste jag säga, och det är jag nästan helt säker på att det bara har att göra med att den inte är här. Jag har inte varit sugen på att fotografera utan snarare på att titta på bilderna. Får se om jag åker på stadsbesök i helgen eller om jag står ut ett tag till utan den...

Jag får bjuda på två bilder från min iphone istället. Den har ovanför är när mamma och daniel hittade en liten lucka mellan alla maraton löpare att pressa sig igenom med alla kassar med helenas presenter.

När vi var på skansen fick mitt gäng se en björn på nära håll, han verkade rätt nyfiken och det var ju barnen såklart de med.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0