Det kostar att leva på topp

Idag har jag räknat lite noggrannare på den här gräsmattan som vi inte sett skymten av. Det som är lite skönt är att vi ju räknat med överslag och nu när man granskar det lite närmare kommer vi nog kunna strypa åtgången av pengar iaf lite. Sen så kommer det säkert ta längre tid att ordna allt än vi tror och det kommer ju såklart göra att kostnaden ökar. Det läskiga när man har ett hus och väldigt stora utgifter i omgångar är att man blir lite blind för pengarnas värde. Eller jag vet inte hur jag ska förklara det men det känns ju som att några tusen hit och dit är inte så noga för det är ju inte fem eller sexsiffrigt det handlar om. Och så kan jag tänka när det handlar om att köpa ett objektiv eller en möbel eller så.
Det ska iaf bli otroligt skönt när tomten är färdig, eller färdig blir den väl iof aldrig men när den iaf blir godkänd för att bo kvar utan att behöva vidta drastiska åtgärder. Främst för att det ser helt hemskt ut nu och det skulle va najs med en gräsmatta, men också för att vi då kommer veta vad vi har kvar i pengakistan. Jag har inte någon större lust att göra planer eller inköp för tillfället eftersom jag inte har så stor koll på hur mycket det kommer kosta. Nu efter lite noggrannare efterräkningar tror jag det kommer landa någonstans mellan 100000 och 140000 men det skiljer ju en del däremellan :-) Det skulle va väldigt skönt om vi har de där 40000 att göra något annat för.

Imorgon ska jag hämta ut bilderna som jag lämnat in för framkallning och sen ska jag väl så smått börjar med 2011 års album, tanken är att det ska va klart när jag börjar jobba igen och eftersom jag har fyra veckor på mig så borde jag ju hinna med det.
Sedan blir det väl ett träningspass också, imorgon är mitt favoritpass så det känns faktiskt inte så betungande. I tisdags sprang vi 5:an igen och det kändes helt okej för det mesta, det kändes dessutom som om vi flög fram (nu jämför jag ju med mitt vanliga lunk-gå-fart) och lyckades hålla ett riktigt bra tempo i stort sett hela tiden så det var jag nöjd med, vi pressade faktiskt ned tiden nästan en minut sedan förra veckans femkilometare och det är ju inte fy skam, nu är det lite mer än 1,5 min kvar till målet så det ska väl inte va helt omöjligt det heller. Det känns bra att träna under sommaren och jag hoppas att jag håller i det iaf hyfsat sen när hösten kommer. Men det får vi ju se hur det blir med det :-) Eftersom killarna ser ut att träna på samma dagar som damerna lämnar jag iaf dörren öppen för att träna med damerna i höst. Sen kanske det inte blir två gånger i veckan men vi får se helt enkelt. Jag saknar faktiskt handbollen en del, framförallt stämningen med killarna, hoppas de kommer tillbaka lika taggade som vi är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0