Dagarna går

Hela lördagen gick väl egentligen åt till middagen vi hade här. Vi städade och handlade det sista. Med tanke på hur länge sedan det är jag träffade Kjell så har jag verkligen inte träffat hans kompisar alls mycket. Det har berott på flera saker, när det gäller mig mestadels handbollen skulle jag tro som faktiskt tar en hel del tid i anspråk och när det gäller honom beror det ju självklart mycket på att han bodde i västerås de första tre åren och inte hade superflitig kontakt med sina väsby-vänner men även på att han är värdelös på att bjuda in och ordna upp träffar. Nu fick jag iaf chansen att lära känna ett par och deras dotter. Jag tycker det var väldigt lyckat och hela familjen verkar hur mysig som helst. Deras snart tvååriga dotter var supersöt och otroligt lugn och väluppfostrad. Jag passade på att ha en onyttig dag så jag åt kladdkaka, grädde och jordgubbar. Jag hade även handlat lite godis som jag gick lös på när alla hade åkt, Kjell jobbade natt.
Igår var det ju äntligen ganska fint väder så jag låg på altanen i nästan två timmar på morgonen, helt underbart. Sedan städade jag innan det var dags att hämta helena på arlanda. Hon hade haft det väldigt bra (förutom lite magsjuka) och vi fick se en hel del härliga bilder, särskilt de från safarin var såklart roliga att se. Jag skulle ju ljuga om jag skulle säga att jag inte blev sugen på att åka dit men jag tror faktiskt att jag ska vänta med det i några år och inför resan införskaffa ett bra zoom-objektiv :-) Efter ett tag anslöt mamma och daniel och vi lagade traditionsenlig tacos. Tror nog det kan ha varit efter vår korfu-resa när jag skulle börja åttan som anki ordnat med en överraskningsmiddag åt oss med just tacos vilket sedan dess har varit iaf lite vanligt sedan någon i familjen återvänder från utlandet.

Idag har jag inte gjort så mycket. Helena som sov över här vaknade såklart tidigt och började städa och plocka överallt, hon och jag är verkligen inte lika på den punkten. Jag vaknade lagom till när Kjell rullade in på uppfarten, för en gångs skull var han ganska trött och gick nästan direkt och lade sig efter ett nattpass. Det är kanske inte så konstigt eftersom det var tredje natten i rad och han jobbade dag i fredags, bara sov mellan 9-13 i lördags och mellan 8.30-13.30 igår.
Jag har surfat runt en del och gjort lite framtida resplaner. Jag har insett att jag iaf har lärt mig konsten att göra av med pengar. Tur att jag faktiskt också är ganska bra på att spara pengar. Om ett tag kommer tinna och hämtar mig så är det dags för första passet den här veckan. Det är första veckan som jag verkligen ställs på prov iom att vi nog bara kommer träna två gånger tillsammans. Det betyder ju att jag minst en gång kommer behöva motivera och tvinga ut mig själv. Äh det ska nog gå bra, vi kan ju hoppas att löpningen går relativt lätt idag för då kommer jag inte vara alltför anti inför kommande pass den här veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0