Uppdatering

Då har ju nästan hela veckan gått och kanske är det på tiden för ett nytt inlägg... Veckan har gått fort och varit rätt blandad. Det har som vanligt hänt en hel del på jobbet, både tråkiga, jobbiga saker och roliga, spännande. Igår var jag på bio med min familj, jag åkte inte hem emellan utan var kvar på jobbet mellan två och sex. Känns otroligt skönt faktiskt för jag hann med en del som det verkligen var på tiden att jag skulle göra. Nu känner jag mig nog mer redo för nästa vecka än jag någonsin varit vilket faktiskt är skönt. Fast jag har en del att läsa med mig hem för vi ska påbörja ett matteprojekt som kräver att jag läser en del och dessutom fick jag en annan bok som jag ska läsa och skicka vidare till mina andra kollegor. Det här matteprojektet känns väldigt spännande och jag tror absolut att jag kan utvecklas som lärare av det vilket jag verkligen ser fram emot.
Bion då, först åt vi goda hamburgare på texas burger, jag åt en med guacamole på och den var väldigt god. Sedan var det Play som stod på agendan. Min mamma och syster har väldigt gärna velat sett den och det lilla jag hade hört om den hade inte direkt gjort mig superintresserad men snäll som jag är gick jag med på deras val av film. Den var skum och både mamma pettersson och storasyster pettersson var väldigt nöjda efteråt. Jag och daniel var väl lite mer tveksamma. Det var en rätt intressant film måste jag erkänna och allt som gjorde den annorlunda i jämförelse med andra filmer var nog det jag tyckte bäst om men jag tyckte även att den var seg och lite långtråkig, att inte handlingen var helt fantastisk. Aja, trevligt fredagsnöje var det iaf. I staden var det jättekallt och jag var rätt frusen både innan, under och efter bion så jag såg verkligen inte fram emot att hoppa av vid kragsta och cykla hem. Men lite norrut tycker jag bestämt att det inte alls var riktigt lika kyligt och som vanligt är det rätt okej, tom härligt med en cykeltur faktiskt.
Idag bar det av till Västerås där vi skulle möta serieledarna som vi förlorade stort mot för några månader sen. Hemma spelade vi rätt okej i första om jag kommer ihåg rätt, lite sämre i andra och pinsamt katastrofalt de sista fem minuterna av matchen. De vann med 18 bollar då.
Jag hade inte alltför höga förhoppningar inför matchen eftersom vi spelade så dåligt förra helgen och träningarna den här veckan inte riktigt har fått mig på bättre humör. Det blev förlust med åtta bollar vilket faktiskt känns lite orättvist, 4 eller möjligtvis 5 bollar kunde jag ha tyckt speglade matchen bättre. Det bästa med matchen var krigarinställningen hos spelarna. Ibland var de tre spelare som hjälpte varandra i försvar och såg till att effektivt stoppa västerås, det är inte något vi är direkt vana vid att se. Framåt började det riktigt bra och jag tror vi gjorde mål på de tre första anfallen, eller iaf tre mål på de första fyra. Jag tycker inte om att fokusera på domaren, jag försöker låta bli. Men det är inte alltid lätt, den här matchen kom jag på mig själv vid åtminstonde två tillfällen ståendes och skrika i protest. Satte mig och tystnade dock när jag kom på mig själv, inte minst för att jag vet att killarna alltför lätt lägger fokus på domaren. Jag tycker inte domarna var katastrofala, det ska jag inte påstå men man kan nog iaf lätt säga att vi inte hade domsluten riktigt med oss. Vi blev felaktigt avblåsta flera gånger, vi fick inte ens frikast när spelare kom helt fria med en hängande ryggsäck på sig och missade avslutet, borde varit både straff och utvisning enligt mig. Men domarna är bara människor och jag vet själv hur svårt det är att hinna uppfatta ens hälften av vad som händer på planen, det är så lätt att sitta på sidan och se allt... Större delen av matchen låg vi under med runt fyra bollar. Vi fick dock en liten svacka i slutet av andra där det rann iväg en del. Att vi hade en man utvisad gjorde det inte lättare att hålla emot när västerås kontrade in en del enkla mål. Men jag tycker vi reste oss i slutminuterna och på det stora hela är jag väldigt nöjd faktiskt. Det kändes som om killarna var det också och det hoppas jag verkligen. De kämpade på riktigt bra idag!   
Ikväll kommer Filip och Anna för en lugn taco-kväll, även Lovi kommer nog förbi efter jobbet. Ska bli kul att höra hur hon haft det i Thailand. Imorgon blir det till att åka på bortamatch igen, denna gången till Hudiksvall, ska bli jättekul är verkligen taggad :-) Vi åker troligtvis med fullt lag precis, en av målvakterna lär ju få spela ute och vi kan ju gissa vem det blir ;-) Aja vi får göra det bästa av saken helt enkelt och försöka ha så roligt som möjligt.
Lite avis är jag på Tinna just nu som är ute på äventyr. Är så glad att hon verkar trivas som fisken i vattnet där borta, sålänge hon kommer ihåg att det är här hemma hon trivs allra bäst såklart så hon kommer hem igen :-)
Nä nu lite slapptid innan jag måste hoppa in i duschen och röja lite här innan besöket kommer.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Åååå tacos! Det är jag sugen på hela tiden här. Men inte så kul att laga till bara sig själv :p



Hahah klart jag vet att hemma är bäst. Eller så tar jag med er alla hit =) Vi får väl se när Australien äventyret är över :P

Tråkigt med så litelite folk mot Strand. Jag får så dåligt samvete då =(



Hoppas att bussresan var rolig i alla fall =) KRAM

2012-01-31 @ 06:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0