Ny vecka

Dagen gick som vanligt fort, jag trivs verkligen som lärare :-) PÅ eftermiddagen fick vi se en tidigare inspelad föreläsning. Vi ska nämligen delta i ett matematikprojekt några terminer framöver som vi idag fick information om, mycket intressant och spännande ska det bli.
Det blev lite stressigt och jag hann inte alls planera morgondagen i detalj som jag brukar. Våra måndagsmöten brukar sluta halv fyra och då brukar jag sitta kvar till kvart i sex, men idag var inte mötet klart förrän efter fem. Jag har grovtankarna för imorgon klart men ska söka lite information och bilder på nätet nu och förbereda ett möte som jag ska ha imorgon eftermiddag också.

Direkt efter jobbet stressade jag till killarnas träning. Just nu är jag lite frustrerad över att jag inte tycker att jag får till det som jag vill, och i helgen har vi nog vårens tuffaste seriematch framför oss. Vi ska till västerås och möta det lag som jag tycker varit bäst i vår serie. Spelar vi som i helgen åker vi på storstryk. I helgen förlorade vi väl för första gången den här säsongen en match som vi verkligen borde ha vunnit. Det är ju inte konstigt att det kommer ett bakslag förr eller senare. Det var verkligen en match då ingen riktigt hade sin toppendag och vi fick inte till inställningen, då är det svårt att vinna matcher. Förhoppningsvis är alla supertaggade i helgen. På torsdag skulle jag vilja bryta ner och nöta en del saker men på torsdag kommer även P98 och då passar det egentligen inte så bra, jag får fundera vidare där helt enkelt. Efter killarnas träning cyklade jag hem, superskönt. Vi ställde in träningen eftersom vi var tre stycken som kunde träna av dem på matchen och att det kanske eventuellt skulle komma 2-3 stycken andra. När jag kom hem var jag duktig och skottade up uppfarten, så jag fick ett lätt fyspass där faktiskt och eftersom jag cyklade hem så kanske jag kan räkna det som ett träningspass, vi sa ju att vi skulle träna på egen hand någon gång den här veckan eftersom vi ställde in måndagsträningen.
Precis när jag blev klar började handbollsmatchen. det blev en till förlust efter en ganska jämn match. Synd att inte sverige har fått till det bättre, de har verkligen blandat kanon med kalkon, de individuella prestationerna såväl som lagprestationer. Nu ska jag som sagt jobba lite och sen blir det till att sova för imorgon måste jag gå upp mycket tidigare så jag hinner med en del på morgonen på jobbet innan eleverna kommer. Ska nog sikta på att vara på jobbet sju och med all snö måste jag nog då räkna med att åka senast halv sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0