Första veckan avklarad

Snart är väl hela vårterminen slut och jag står gråtandes på skolavslutningen eller nått :-)

Det har såklart varit mycket på jobbet, inget ovanligt där inte. Sen så har jag haft handboll på tre vardagkvällar den här veckan så det känns som om jag knappt varit hemma. Idag åkte jag extra tidigt till skolan och bestämde att jag därför kunde gå klockan två när eleverna slutade, vilket jag nästan lyckades med. Gick iaf före tre :-) Kjell skulle göra fysiktesten till ambulansen och erbjöd sig att skjutsa mig klockan sex på morgonen. Först tackade jag nej och tänkte somna om i en timme till för vi gick inte och la oss förrän vid ett igår, men när jag gått tillbaka och lagt mig i sängen kvart i sex så insåg jag att det vore väldigt bra om jag skulle ha tid att förbereda inför ett möte jag skulle ha under förmiddagen så jag hoppade upp igen och det var väldigt skönt att slippa cykla och vara på plats långt innan eleverna måste jag säga. Tyckte dessutom att det var på tiden att ta reda på hur lång tid det tar att gå från dörr till dörr så det ägnade jag eftermiddagen åt. Blev lite förvånad över att det bara tog lite mer än en timme, jag hade nog förväntat mig en och en halv ungefär. Om man bortser från att det var superhalt och blåste en hel del så var det faktiskt väldigt härligt att gå. Skönt med frisk luft och eftersom jag inte stressar fram är det rätt avkopplande. När jag kom hem var Kjell fortfarande i den stora staden så jag passade på att bädda ner mig i soffan och slocknade på tre sekunder. Jag sov som en stock ända till han kom hem, kanske en och en halvtimme och det var så skönt! Sedan lagade jag tomatsoppa och åt någon egen variant av bruschetta till, det var gott. Såg klart en animefilm som vi börjat kolla på kvällen innan. Den är rätt gammal, var helt okej men lite skum här och där och jag förstod inte allt direkt. Sen dess har jag bara slösurfat och slappat här i soffan och inser nu att klockan är rätt mycket, hur blev den det lixom?

Har från förra helgen haft seriösa funderingar på att rensa bort julen men samtidigt tycker jag det är sån mysfaktor att jag hittills valt att ha allt kvar. Överväger nu att iaf ta bort alla tomtar vi har utplacerade lite här och var men låta granen och adventsljusstakarna vara kvar till på söndag åtminstonde. Aja den som lever får se.

Imorgon ska jag få finbesök här hemma, så egentligen borde jag kanske städa, men orkar inte riktigt det nu känner jag. Vi har ju match hemma mot enköping, känns sådär när den personen som räddade oss sist mot dem inte är med. Tre av mina (och kickis) forna lagkamrater ska tydligen infinna sig på läktaren och hejja på. Sedan blir det tjejmiddag för hela slanten. Ska bli kul att träffa dem igen. Karin träffar jag ju iaf någon gång om året, men på tok för sällan. Tessan träffar jag kanske en gång om året om jag har tur vilket självklart inte är ofta nog och Malin träffar jag säkert inte ens vartannat år så det ska bli riktigt skoj. Snälla Kicki hjälper mig med middagen, hade inte en tanke på att jag skulle behöva laga mat när jag bjuder på middag förrän hon frågade vad vi ska äta :-) Tur att hon tar tag i saken. Vi ska åka och handla imorgon, hem och förbereda och sen blir det väl ner till hallen och se när herrarna spöar enköping :-)
Har dock lite dåligt samvete över att jag missar Kjells examensfest, och inser att jag för fjärde gången i mitt liv önskar att jag haft ett körkort att kunna döva mitt samvete med. Isf skulle jag kunna hämta honom på natten i stan men icke sa nicke. Vi får väl se, kanske börjar bli dags att ta tag i det där kortet snart. Jag börjar se fler och fler fördelar med att ha körkort och tycker väl att det börjar bli på tiden men det är en enormt stor nackdel och det är att jag säkert skulle misslycka med att tvinga mig själv till att cykla till jobbet, iaf de flesta dagarna.

Nä nu lite social samvaro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0