Filmer i jul

Jag har ju haft lyxen att vara ledig ett tag nu och har haft lite tid över till filmer. Det här är några av de jag har sett, några har jag sett flera gånger förrut andra inte, några är gamla och några är helt nya...

Laws of attraction
Okej kärleksfilm men inte mer, kunde varit roligare och med bättre kemi.

camp cucamonga
Barn/ungdomsfilm om ett sommarläger, det som var mest givande var att se en ung aniston som lägerledare.

I love you Phill Morris
Lite annorlunda kärlekshistoria, tyckte om den faktiskt även om det inte är en fantastisk film

Conan the barbarian
Jag som inte riktigt har sett eller fastnat för de tidigare conan-filmerna uppskattade faktiskt den här en aning.

Simon och ekarna
Helt okej drama, både gripande, sorglig och härlig utan att vara fantastisk.

The girl with the dragon tatoo
Även denna helt okej, jag tyckte ju om orginalet men blev inte heller besviken här även om det i många fall var en exakt kopia. SKådespelarna gjorde det bra tycker jag även om det var löjligt med svenska brytningarna hela tiden.

2012
Helt okej "the end of the world-film" Självklart lite förutsägbar och etiska överväganden i slutet som får en att fundera lite.

Contagion
Bra film, lite jobbig eftersom man känner att det inte är ett helt omöjligt scenario.

Copycat
Rysare med sigourney weaver som expert på seriemördare.

Moneyball
Bra film med Brad Pitt, lite frustrerande dock då idrott inte är statistik för mig över huvudtaget, men jag har å andra sidan aldrig tittat på eller spelat baseball.

coyote ugly
Härlig tjejfilm

Nausicaä från vindarnas dal
underbar anime-film

Sagan om ringen, alla tre såklart :-)
Tror jag tycker bäst om den första, fast det är bra jämnt eftersom alla tre är underbara

Braidsmaids
Ganska underhållande faktiskt

The King´s speech
Riktigt bra film, tycker så mycket om Colin Firth



Det är säkert många som jag glömmer att skriva här förhoppningsvis ingen som verkligen är värd att minnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0