Två veckor kvar

Det börjar bli läskigt lite tid kvar. Jag längtar som en tok till jullovet men samtidigt längtar jag absolut inte utan snarare fruktar den dagen. Jag känner mig helt säker på mitt beslut och tror att det kommer bli bra men jag går nästan sönder när jag tänker på att lämna alla underbara. Men men det kommer bli lättare än jag tror, det var jobbigt att lämna förskolan också och även om jag då och då tänker på dem och saknar dem väldigt mycket så går ju faktiskt livet vidare och att sakna många betyder bara att jag har haft många fantastiska relationer med andra människor, stora som små.
Helgen har som vanligt bara flugit förbi. Igår var jag på match med killarna, gick inte så bra. Vissa saker fungerar bättre och bättre men igår var vi för snälla bakåt större delen av matchen. Vi blev lite för stillastående som vi lätt kan bli och det är så frustrerande för jag vet att dem kan bättre, det visar dem ju till och från och vi hade tränat extra på fotarbetet bakåt på torsdagsträningen så det kändes surt. Efter matchen meddelade en i laget att han slutar, det är tredje killen för den här säsongen och tråkigt såklart. Alla tre har slutat av lite olika anledningar men främst av tidsaspekten och det är ju i den här åldern som den värsta gallringen brukar ske men nu hoppas jag att vi inte får fler avhopp för färre får vi inte bli.
Jag kom tillbaka precis i halvtidsvilan och fick se damerna förlora mot sifens unga lag. Vi låg under med 8-11 i halvtid men fick en riktigt tuff start i andra där sifen drog iväg och efter det blev det nästan aldrig match igen tyvärr. Hoppas det går bättre på måndag, spännande att se om det blir samma lag vi möter eller om de plockar med sig några seniorspelare/a-lagsspelare också.

Igår kväll var jag bara hemma. Kjell var på julbord på friendsarena och strax före midnatt åkte jag för att hämta upp honom. Solna centrum skulle jag åka till sa han och jag kände att jag hade hyfsad koll hur jag skulle ta mig dit, eller iaf vart jag skulle svänga av och han sa att sen är det typ bara rakt fram genom några korsningar och rondeller. Det gick hur bra ända tills det inte gick bra alls :-) stackars kjell fick stå ett bra tag och vänta i iskylan. Jag svängde av mot solna c och följde skyltarna som visade vart jag skulle. Det fanns två filer och enligt skyltarna kunde jag ligga i båda, så jag låg kvar i den högra. Jag närmade mig en korsning och låg fortfarande kvar i den högra precis som jag skulle enligt skyltarna men hade en stor buss framför mig så jag såg inte så bra hur korsningen såg ut, när den svängde ner till höger såg jag att rakt fram såg ut att vara lite till vänster men förberedde mig precis för att åka dit för jag kunde ju välja att åka rakt fram eller till höger från min fil, då kommer det en taxibil i vänstra filen bredvid mig och ska minsann svänga till höger och blockerar vägen för mig dessutom var det hur mycket andra bilar som helst så jag tänkte aja, jag svänger väl ner till höger och vänder. Tjoho vad det inte var en lyckad tanke för vägen ledde ju rakt till arenastaden och ett värre trafikkaos än jag någonsin varit med i varken som passagerare eller förare. Den där j-la taxiföraren bestämde sig dessutom för att pressa sig in före mig i den enda filen som svängde åt höger så jag var lite uppretad ett tag. Jag ringde kjell och när han förstod var jag var sa han att det bara var att göra en u-sväng och vända för jag var tvungen att åka tillbaka eftersom han var rätt långt borta och inte trodde att jag skulle kunna åka till solna centrum den vägen. Okej tänkte jag där jag stod helt stilla efter miljoner bussar och taxibilar och sniglade mig framåt för att hitta lämplig plats att vända på. Det var inte världens bredaste väg och med en del snömodd samt massa bilar i en riktning och många personer som gick i filen i motsatt körriktning. Med tanke på att jag är lite snäll och försynt och inte helt varm i kläderna när det gäller körningen tvekade jag och fortsatte fram. En annan (någon taxibil gav upp och gjorde det) hade ju säkert försökt sig på en u-sväng och blockerat upp trafiken ett litet tag för att komma loss åt andra hållet men jag fortsatte framåt tills jag äntligen kunde svänga av vägen åt höger in på en liten parkering och där vända. Det som tog en minut att köra tillbaka hade tagit ungefär 25 härliga minuter att snigla fram. Men glad som jag var över att äntligen vara på rätt väg igen lyckades jag såklart svänga av fel igen. Jag visste ju exakt var det hade blivit fel och att jag bara skulle tillbaka till korsningen och svänga av upp åt höger, men tydligen hade jag sniglat förbi en annan korsning utan att tänka på det och när jag var på väg tillbaka svängde jag helt enkelt av till höger pyttelite förtidigt. Jag fortsatte rakt fram en bra bit och funderade på hur solna centrum ser ut och hur stort det är och var kjell var. Jag började bli lite osäker på om jag kommit rätt för det fanns ingen skylt någonstans som visade att jag var i eller på väg mot centrum och det kändes inte riktigt som ett centrum. Jag ringde stackars kalla kjell som inte förstod vart jag var på mina riktmärken men vi båda förstod iaf att jag var fel ute och han sa att han var vid tunnelbanan så då tog jag fram mobilen och tittade där efter bästa lämpliga väg för att ta mig dit. Jag var nästan i nivå med centrumet men en bit därifrån i sidled, jag funderade på att åka tillbaka på den stora vägen för att sedan svänga in på rätt stora väg och åka att samma håll igen men komma rätt, men det var ju en väldans omväg om man jämförde med småvägarna så jag rörde mig i den riktningen jag tyckte passade. Jag passerade råsunda och in på någon småväg eftersom den stora vägen där var avstängd, det fanns massa gång- och cykelvägs-skyltar som visade vägen mot solna c men inga bilvägs-skyltar. När jag äntligen närmade mig den stora vägen som skulle ta mig till centrumet visade det sig såklart att jag inte kunde ansluta på den som det såg ut på kartan för den gick nämligen på en bro över min lilla väg, då gav jag upp och bestämde mig för att ta mig tillbaka till den där j-la korsningen och ta den långa vägen till centrumet. Som tur var körde jag inte fel något mer för då hade nog kjells tår gått av eller nått. Igår var jag lite lagom irriterad över min körning och övrig trafik, vägar, kartor osv men jag är rätt nöjd med erfarenheten såhär i efterhand. Jag har ju iaf tränat på att göra u-svängar och lite allt möjligt. Jag tror jag kommer hitta vägen till solna centrum utan problem i fortsättningen dessutom :-)

Nu ska jag slappa framför ett avsnitt av heart of dixie, jag borde rätta återstoden av matteproven, för jag har bara rättat den ena diagnosen i helgen men jag orkar faktiskt inte. Det får bli en annan dag. Imorgon är det nobeldagen som gäller och jag måste fundera lite på min outfit och se till att jag kommer ihåg att packa med matlåda till jobbet imorgon eftersom vi ska iväg på match istället för träning, då duger det ju inte med lite riskakor och frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0