Kul med jul

Jag är inte supernoga med traditioner och högtider direkt men jag tycker faktiskt att det är väldigt mysigt och härligt och julen är ju utan tvekan den allra bästa :-) För mig är det inte så viktigt vad jag gör eller vad jag äter osv, utan jag myser bara av alla härliga känslor och stämningen som kommer. När man jobbar med barn får man lite extra stor dos av den där goa stämningen tror jag och i år var det min klass (tillsammans med de andra tvåorna och niorna) som hade luciatåget på skolan. Jag kunde knappt sova natten mellan onsdag och torsdag eftersom jag var rädd att försova mig, lite nervös inför hur det skulle gå och härligt förväntansfull på samma gång. Jag vaknade säkert femton gånger mellan 3 och 6 innan det var dags att gå upp och efter det har jag varit lite trött måste jag säga men det var så värt det för att få uppleva luciatåget. De var så duktiga!

Det här har varit en toppenvecka på många sätt. I måndags hade vi nobelfest på jobbet och sen på onsdagen åkte vi till naturhistoriska museet och avslutade vårt so-tema om vår historia. i tisdags hade vi sista lektionen på temat och fokuserade då på att jämföra den yngre stenåldern med andra samtida platser i världen och man kan ju säga att det ökade på min längtan efter min sedan länge drömresa till Egypten, snart måste jag faktiskt åka dit. Men först kanske jag borde läsa böckerna om ramos (haha såg lite senare att jag skrivit fel men kunde inte förmå mig att sudda ut, jag menade såklart ramses) igen och studera mer av egyptens historia så att jag verkligen får ut så mycket som möjligt av resan. Iof kan jag kanske tänka mig en solsemester dit i vår utan att nödvändigtvis vara speciellt kulturell. men isf blir det en kulturresa på kanske två veckor någon gång de närmsta åren. Åhhh vad jag längtar.
I natt drömde jag att det var fredagen den 21 och jag grät nästan konstant. Hoppas jag klarar mig bättre i verkligheten än vad jag gjorde i drömmen, fast det finns ju värre saker här i livet än att gråta av översvallade känslor.

I måndags spelade vi match mot Sifen. Jag tycker inte speciellt mycket om vardagsmatcher för jag tycker det är svårt att tagga till dem, jag fick gå och kväva gäspningar på uppvärmningen. Men direkt när matchen började kändes det toppen, jag skrek högt från första målet och alla följande som jag orkade göra det på iaf :-) Vi fick en riktig kanonstart, de spelade utgrupperat vilket jag älskar att möta så länge de inte är asgrymma bakåt och det kan jag verkligen inte påstå att sifen va. Jag tror det var en blandning av massa saker som gjorde att det gick så bra för oss i början, säkerligen var det en del underskattning från deras håll, ovanligt flyt från oss och faktiskt dåligt försvar och målvaktsspel av dem och bra stämning och kämpaanda från oss. Hur som helst ledde vi plötsligt med 2-10, helt galet. Sen fick vi såklart några svackor som gjorde att matchen blev helt jämn och jag tror de ledde med ett efter kanske drygt tjugo min i andra, då trodde jag det var kört för oss men icke sa nicke. Vi kunde dra ifrån och vinna rätt lätt. Skoj, det är ju bra mycket roligare att vinna än att förlora.

nu ska jag snart iväg och äta, borde kanske bestämma vad jag ska ha på mig. Efter middagen ska jag iväg till Linnea för spelkväll/utekväll/lagkväll eller nått. Hoppas det blir kul och hoppas verkligen att jag kommer må någorlunda bra imorgon för då tror jag att jag ska ge mig på lite julshopping. Och sen väntar en minst sagt hektisk sista-vecka innan det är dags att påbörja nästa kapitel i mitt livs historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0