Snillen spekulerar

Idag på eftermiddagen, ca 40 min innan vi skulle sluta kom vi helt plötsligt och oväntat in på krig och andra världskriget. De hade en hel del egna insikter och tankar och var väldigt fascinerade och ville inte sluta diskutera saken så det var vad vi ägnade slutet av skoldagen åt. Intressant minst sagt och det jag tar med mig är en av förklaringarna till varför vi (Sverige) har haft turen (eller inte turen, det fanns ju en väldigt bra förklaring) att inte levt i krig så mycket de senaste århundraden.
kille ca 8 år - krig är det för att olika länder vill ha samma land och bråkar om det.
Tjej ca 8 år - som tur är det inte så mycket krig här i Sverige!
annan tjej ca 8 år - Det är för att det är så kallt här!

Det är ju när de engagerar sig och verkligen intresserar sig på det här sättet som man vill spinna vidare, får se till att göra det på något sätt kanske men just krig känns lite väl rått för åttaåringar att studera och forska kring.



Efter jobbet bar det av till träningen. Det roligaste idag var nog att träffa Lovisa, kändes som om det var jätte länge sen. Killarna verkade inte helt förfärade över att behöva skriva en del på bussen imorgon. Måste bara komma ihåg att fixa dokumenten och skriva ut dem på jobbet innan jag beger mig direkt till bussen. Visst ja, jag skulle ju tagit in sovsäck och luftmadrass från garaget. Jag ska väl kanske packa innan matchen så jag kan få bort tankarna på den och så jag kan somna precis efter slutsignalen. Kan ju bli ett problem om matchen på något sätt upprör men det får den inte göra annat än på ett positivt sätt förstås.

Alla vi hittills har frågat om hjälp med killarnas andra uppdrag har varit schyssta och ställt upp. Hoppas killarna uppskattar det också. Vi får väl locka lite med något pris så kanske man kan få lite fart på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0