Snart är det vardag igen

och det ska faktiskt bli väldigt skönt på många sätt. Säkert kommer jag tycka att det är jobbigt och stressigt då och då men nu har jag verkligen varit ledig lagom länge och ser fram emot att kavla upp ärmarna och ge mig an nya utmaningar. För snart ett år sedan slutade jag jobba på Åbygläntan och jag hade en hel del nyfikna tankar kring mitt nya jobb. Nästan allt kändes positivt och spännande men jag måste säga att det faktiskt känns ännu bättre nu inför det här året. Det känns som om man har sånt försprång när man känner eleverna, kollegorna, föräldrarna, lokalerna och ja allt.

Idag fick jag brev hem med info om vår resa till gotska sandön. Jag hade redan hittat informationen på nätet och igår kollade jag upp när jag behöver åka på söndag. Bussen in till stan går strax efter fem tror jag det var så det blir verkligen allvar på en gång. Jag som har ställt klockan typ två gånger på sju veckor. Känns som att man klarar av att göra det efter att man har haft det så lyxigt som jag har iaf :-) Vi kommer hem sent på onsdag kväll till nynäshamn så jag tror jag kommer vara allmänt död på fredag kväll efter 6 intensiva men säkert väldigt härliga dagar.

I brevet fick jag en mycket positiv överraskning, bofördelningen var nämligen med och jag fick syn på ett namn som jag kände igen sen tidigare men som jag inte alls väntat mig att se där. Dessutom verkar min nya kollega vara placerad med fritidspersonal från min avdelning så jag misstänker att vi kommer jobba tillsammans i höst :-)

Nästa vecka börjar tydligen handbollen för damlaget. Jag kommer ju missa måndagsträningen eftersom jag är bortrest och torsdagen vet jag ärligt talat inte om jag kommer orka gå på eftersom jag kommer hem sent på onsdag och ska upp till jobbet tidigt på torsdagen. Vi får se hur jag gör. Veckan efter det är det väl lämpligt att dra igång med P97 och då har jag ju inget annat val än att orka det iaf. Vilket jag absolut kommer göra och jag ser definitivt fram emot det men lite jobbigt är det faktiskt att det börjar i stort sett samtidigt som jobbet. Jag pratade med min syster om det och hon håller med om att i början av terminen vill man bara kunna fokusera helt och hållet på just det, inte distraheras av något alls och känna att man kan ägna precis så mycket tid som man vill åt jobbet. Men som sagt ser jag fram emot det också så det kommer nog bli bra. Undra bara när man får börja träna i hallen. Damerna verkar ju inte köra i hallen alls förrän efter Falun men det tycker jag verkar vara väldigt sent, jag har för mig att man brukar kunna köra veckan innan åtminstone. Vi får se vi väntar på svar från styrelsen och annars kan man ju boka in en träning och se till att alla är förberedda på att köra utomhus om det är låst... Jag och Lovisa ska iaf sätta oss och planera lite den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vi går in i hallen idag så det ska vara öppet från och med den här bveckan.

2012-08-07 @ 10:42:08
Postat av: Magnus

Vi går in i hall idag så det ska vara öppet från och med den här veckan.

2012-08-07 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0