Sista veckan

har gått väldigt fort faktiskt. Säkert mest för att det är just sista veckan, kanske också för att jag faktiskt inte bara suttit i soffan även om det har varit mycket av den varan också. Går ju inte att låta bli när det är os.

I tisdags blev det iaf minigolf, jag kom sist och var sämst så det kunde ju ha varit roligare men helt hemskt var det ju inte heller ;-)

Sen blev det mysig middag på fridays med massa läsk till. Och vi avslutade dagen hemma hos mig med tp och land och stad. En härlig dag helt enkelt.

Onsdagen blev ju nästan ännu bättre med ett godkännande och äntligen äntligen en härlig match som faktiskt betydde något för sveriges handbollsherrar. Jag hade absolut inga förväntningar på dem inför turneringen men tycker att de har överraskat positivt i egentligen alla matcher, men de har ju inte alltid mött det bästa motståndet direkt och i alla matcher har de haft riktiga tunga och jobbiga svackor. Nu var det alltså danmark som väntade i kvartsfinalen och jag var ganska säker på att det inte skulle gå vägen. Jag hoppades på att de skulle göra en bra match och falla med flaggan i topp. när matchen började var Sverige taggade och spelade riktigt bra bakåt och sjöstrand gjorde en del räddningar som faktiskt fick mig att hoppas att de faktiskt skulle vinna. Sverige spelade bra, framförallt fick de ingen riktigt jobbig svacka. Danmark spelade till och från riktigt dåligt och jag tror att sverige kanske ledde hela första halvlek. Men det var bara med något enstaka mål och även om det kändes lite hoppfullt inför resten av matchen kunde jag inte låta bli att bara vänta på att danmark helt plötsligt skulle börja spela bra handboll och att sveriges så pålitliga svacka skulle komma. Men konstigt nog hände det inte. Dessutom tycker jag att domarna gjorde flera riktigt konstiga beslut som verkligen gynnade danmark (eller åtminstone borde gjort, de två första utvisningarna vann väl sverige mot alla odds men ändå). Det kanske inte är något man borde haka upp sig på nu när det ändå gick vägen men det var faktiskt riktigt frustrerande. Galet skönt var det att de vann och idag är det semi. Idag är jag ännu mer säker på förlust men jag har gärna fel en gång till, jag vet ju att inget är omöjligt och tänker nog våga hoppas lite lite grann. Faktiskt så har ju sverige lite till att bjuda på om man jämför med förra matchen. Kim ekdal tex var ju inte alls så bra som han kan va, och de missade en del lägen som de absolut kan sätta om allt bara går deras väg. Så lika bra försvar och minst lika bra målvaktsspel och med ytterligare lite vassare anfall så kan det faktiskt bli os-final. Visserligen måste jag ju erkänna att sverige hade bra flyt när det gäller en del skott i dåliga lägen framtvingade av passivitetsvarning, men petersen är ju het och förhoppningsvis håller hettan i sig ända in i mål :-)

Igår var Lovi här och vi planerade lite inför säsongen. Jag blev galet sugen på Falun och hoppas att killarna uppskattar det vi planerat, misstänker dock att de inte kommer göra det. Jag drömde om dem och mina elever och mina gamla förskolebarn om vartannat i natt och ofta var det killarna som var mina skolelever. Det var härligt till och från men för det mesta var det en hel del frustration över att de inte förstod eller uppskattade det jag ville förmedla. Hoppas det inte var en dröm förankrad i den kommande verkligheten.

Idag är jag lite pirrig och nervös. Jag tror det beror lite på semin men ännu mer på det faktum att jag snart ska iväg och bli sönderskjuten. Jag och Lovi hakar på Kim och hans kompisgäng på deras paintballomgång. Det ska bli sjukt kul men jag är också väldigt orolig och nojjig över hur det ska gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0