Från 0 till 100

Efter nästan två månaders slappande så drar det igång och då gör det det verkligen med besked. Förra veckan var det sex jobbdagar (visserligen räknades inte två av dem om man ser till lönekuvertet och de var ju väldigt härliga och skoj på många sätt och vis men ändå så var det inte helt lediga dagar och framförallt ganska ansträngande dagar). Sen var det faktiskt en hel helg då jag satt och inte orkade göra något alls nästan. Var mest seg och lekte lite med min nya iPad. Nu efter en arbetsdag är jag helt slut igen och tycker att det är väldigt lång tid kvar till helgen och då inser jag att det är en helg som inte direkt är en "ta igen dig och vila-helg" utan det är "åka på läger där allt går i ett-helg" och sedan väntar en hel vecka med skola som vi inte har planerat över huvudtaget än. Den här veckan är det tre handledardagar då vi myser lite extra med eleverna. Det innebär att jag är med dem non-stop 8-14 och inte har lektioner kan man nog säga. Nästa vecka drar skolan igång på allvar och då kan det ju va bra om man har ett hum om vad man ska göra på matematiken, no:n, so:n, svenskan eller handledningen. Vi har en dag kvar innan eleverna kommer och vi har en hel del kvar att göra om man säger så. Det är en del förändringar på skolan men jag ser med både nyfikenhet och spänning fram på läsåret. Det ska bli väldigt kul iaf och det är ju huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0