Första helgen

Veckan har gått fort, precis som alltid när man jobbar. Det var sjukt kul att vara på plats igen även om det såklart finns miljoner saker att göra och lite stress gör sig påmind.

I torsdags [första dagen på skolan] fick vi varsin iPad och jag sitter med min just nu faktiskt. Jag har inte hållt på med någon tidigare men det är ju typ precis samma sak som en iphone och inte direkt några svårigheter. Är väldigt nöjd faktiskt och det ska bli kul sen när eleverna får sina, det tar nog ett tag men jag är sugen på att komma igång med det på allvar. Igår em var det en superinspirerande föreläsning om hur man kan använda sig av teknologin i undervisningen. Jag är grymt imponerad över batteritiden än så länge, kameran hade väl kunnat vara bättre särskilt med tanke på att det säkert är en sak eleverna kommer använda sig rätt mycket av. Sen så är det en sak jag inte lyckas med och det är att göra ett snabela på mitt tangentbord, men det ska man väl kunna klura ut någon gång framöver. Annars är jag faktiskt grymt imponerad över hur tangentbordet fungerar och hur smidigt det är.

Just nu ser jag på "Där floden flyter fram" med en ung Brad Pitt, jag är rätt säker på att jag sett den förrut men det är länge sen. Jag kände igen han som spelar huvudrollen och var tvungen att kolla upp om det verkligen var den jag trodde det var och det var det. Han är med i one tree hill och spelar keith scott. han var sig verkligen lik men bra mycket yngre.

Pratade med molnsätra idag, där vi kommer beställa gräs ifrån. jag fick prisuppgifter och även om det inte direkt är gratis så känns det skönt att veta en exakt siffra på just gräset. som det ser ut nu lutar det åt att vi kommer beställa hem det till den 14 september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0