Beslutsångest

En stor del av mitt hjärta vilar där och det kommer det alltid göra men just nu känner jag att jag måste bestämma mig om jag ska låta det vila eller om jag aktivt ska låta det växa. Jag har inte varit alls lika hängiven på sista tiden som jag varit de kanske tre senaste åren och lite skönt har det faktiskt varit men samtidigt tycker jag ju så mycket om det och mår så bra av att se dem och följa dem. Jag har kommit fram till att anledningen att jag inte är lika hängiven nu är att jag har mattats av genom främst det senaste året då bildkvaliten på matcherna har varit så dålig. Idag var jag på middag hos mamma och försökte se matchen via nätet där. Det gick ju nästan inte alls och där bestämde jag mig, så kan man inte se på fotboll! Jag kollade upp alternativen lite igår och ska jag betala för att se matcherna lutar det väl lite åt ett konto på c sport eller vad det hette men det tar emot att betala 400 kronor i månaden, och då är det väl inte direkt helt optimal bild heller. Åhh vad ska jag göra. Inte blev jag gladare för att de spelade 1-1 heller. Jag såg inte mycket alls för bilden var sämre än sämst och hakade upp sig titt som tätt. Jag cyklade hem så jag kunde se slutet hemma med lite bättre internetuppkoppling men det gav marginell skillnad på bilden. Det jag såg imponerades jag inte av men det var ju ändå underbart att se dem. om jag sparar de där 400 i månaden kanske jag kan ta för vana att åka och se dem live en-två gånger om året istället? Hmm ska fundera lite till iaf och så får jag se hur jag gör. Jag trodde ju i ett naivt ögonblick för några år sedan att det bara skulle bli bättre och bättre kvalité på streamningen framöver men det var ju så fel det bara kunde bli. Förra året var sämsta året hittills och matchen idag var inte direkt bättre och då är det faktiskt inte ens kul, bara irriterande. Oavsett om jag kommer följa dem slaviskt som jag gjort de sista åren eller nästan inte alls så kommer jag självklart alltid hålla på dem i vått och i torrt! Hala Madrid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0