Äntligen

har Stockholms handbollsförbund publicerat preliminära serier, undra hur lång tid det tar innan upplands förbund lyckas med det med, med tanke på att det är en månad sedan de skrev på sin hemsida att det var hög tid för att lägga matcherna kan jag ju tycka att det borde kunna ske ganska snart. Än så länge har jag alltså bara killarnas serie att titta på och planera efter. Men det är ju den viktigaste också så jag ska inte klaga. Vi vet ju att det här kan bli ett riktigt tufft år eftersom vi spelar i 96-serie i år. Vi har en del lag som vi nog kommer känna igen lite från året som var. Fyra stycken och tyvärr kom tre av dem lagen före oss i tabellen. Men det kan ju vara ett bra tillfälle att få lite revansch :-) Kul ska det bli iaf. Det är bara åtta lag totalt vilket innebär en extra match mot alla, alltså att alla möter varandra tre gånger. Det tycker jag är mest positivt. Det blir såklart väldigt många matcher (21 st) men jag brukar ofta vilja få en till chans mot samma motstånd efter en match. Det är ganska ofta som jag känner att jag skulle vilja göra en del förändringar och se om det fungerar bättre efter att ha spelat en match och fått se mer av motståndarna. Vi hinner med en seriematch innan vårt deltagande i sm i år vilket iaf känns bra. När jag såg hur tidigt steg ett låg blev jag nästan lite rädd att vi skulle få inleda med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0