Valborg

är en högtid som jag inte alls firar, jag firar iof inte så många högtider så det är väl inget märkvärdigt. Idag har jag legat i solen i en timme och framför tv:n några timmar. Jag har dessutom varit en del i köket, på förmiddagen gjorde jag äppelgröt, mums och nu till middag tillagade jag en hel färsk kyckling för första gången i mitt liv. Det blev potatis, sallad och brunsås till och jag är faktiskt mycket nöjd. Kycklingen blev riktigt god och det kan ha varit min bästa brunsås än så länge. Jag är fortfarande inte i närheten av mammas, fattar inte hur hon lyckas men det var riktigt gott iaf. Jag tycker att det kan vara ganska roligt att laga mat när man väl har något man är inspirerad av att laga det jobbiga är bara att det blir en sån röra i köket. Borde väl ta rätt på den nu...

Förkylningen är mycket bättre, är fortfarande lite småtäppt i näsan och tycker nog att jag blir andfådd lite lätt men annars mår jag prima. Imorgon ska jag baka men jag vet inte riktigt vad. På onsdag är det jag som ska stå för fikat till eftermiddagsmötet och det lutar åt en morotskaka eller kanelbullar, möjligtvis en kladdkaka.

Nä om jag ändå skulle ta och städa lite då så kan jag få njuta av ett avsnitt av mästarnas mästare sen. Det är ju omöjligt att inte hejja på Wislander!!!

Kommentarer
Postat av: tinna

Jag vill ocksa se mastarnas mastare.. Sag trailer innan jag akte.. Men det borde man val kunna kolla ikapp pa datorn.. Jag ar ju hemma om nastan fyra veckor! Skont att forkylningen nastan ar over! Kram

2012-04-30 @ 21:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0