Påsklov

Det har varit en underbar förstadag på det här lovet, dessutom var det ju väldigt trevligt igår också. Fortsätter det så här så kommer jag vara utvilad och må riktigt bra när det är dags att börja jobba igen.

Igår var ett härligt kompisgäng här på middag. Vi grillade kött och majs och åt potatis till. Jag åt minst dubbelt så mycket som jag behövde men det är ju lätt hänt när det är så gott som det är med grillat. Jag har dessutom tryckt i mig hur mycket godis som helst , det i kombination med att jag inte tränar över huvudtaget kanske inte är superlyckat men men, ibland måste man få unna sig (synd bara att jag inte har nyttiga perioder emellan utan alltid onyttiga och ibland fruktansvärt onyttiga). Jag gick och la mig rätt snart efter att vännerna lämnat och vaknade helt utvilad klockan sju, lyckades dock somna om och gick inte upp förrän halv nio. Då hade jag tänkt rengöra grillen men eftersom det snöade ute skrotade jag den planen och intog soffläge istället.

Dagen spenderades främst åt att bunkra upp filmer som jag kan se på lovet. Det blev 24 stycken och två av dem har jag avverkat idag. Först a lonely place to die vilken jag inte skulle rekomendera någon att se. Den var inte speciellt spännande och inte nå djup över huvudtaget så lite slöseri med tid skulle man kunna säga nästan. Sedan såg jag state of play och då blev jag faktiskt lite rädd för mig själv, eller snarare mitt minne. Jag tittade på trailern på imdb tidigare för att se vad det var för film och kände absolut igen att jag tänkt se den tidigare och kände till storyn hyfsat. När jag väl tittade på den blev jag direkt lite misstänksam till om jag inte redan sett den tidigare. Efter tio minuter var jag helt säker på att jag sett de tio minutrarna förrut men eftersom jag inte hade något som helst minne om vad som skulle hända tänkte jag att jag kanske inte sett hela. Det var först i slutet av filmen som jag kom ihåg lite lätt om något som snart skulle hända. Det värsta är att det inte kan vara mer än ett halvår sedan jag såg den, lite skrämmande faktiskt. Dessutom tycker jag den var bra och då kan jag tycka att jag borde komma ihåg lite mer men men nu är det inte så.

Till middag fick jag lite oväntat och mycket glatt besök av min allra "äldsta" vän. Vi har känt varandra i tjugofyra år ungefär och har delat nästan precis allt med varandra så ikväll hade vi en riktigt nostalgisk kväll då vi tittade i gamla fotokataloger och andra album från vår tid tillsammans. Vi har haft mycket skoj tillsammans :-)

Till frukost imorse åt jag upp det som var kvar av äppelpajen jag gjorde igår och det vattnas i munnen bara jag tänker på det så jag är sjukt nära på att ta mig in i köket för att göra en till nu men något säger mig att det inte vore ett sunt beteende, och att blogga om det kanske är ännu mindra sunt ;-) Äh vem bryr sig om det egentligen, jag kan helt enkelt inte motstå min älskade äppelpaj!

Visst ja en sista sak som dagen bjudit på, lite photoshop. Det var länge sedan och jag var mer än ringrostig men jag är iaf ganska nöjd med resultatet.
Före

Efter

 

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0