Helg igen

Jag sitter här och snörvlar och det kliar i halsen. Som tur är är jag ledig nu till på onsdag och jag är faktiskt glad att den första förkylningen på över ett åt passar på att dyka upp nu. Jag är inte så sjuk att jag skulle vara hemma, inte på långa vägar men det skulle vara jobbigt att jobba med dunkande huvudvärk, täppt eller rinnande näsa och irriterad hals. Det började redan igår men som tur var hade jag en kort dag och kunde åka hem rätt tidigt. Jag har tagit med min jobbdator och kommer behöver vika åtminstonde en dag till arbete om jag ska kunna återvända till jobbet någorlunda välbalanserad men det ska jag nog orka med.
Nu är det 27 skoldagar kvar till skolavslutningen. Det är faktiskt helt galet och jag kommer inte hinna med alls i närheten av vad jag vill hinna med. Det är dessutom två dagar som helt är vikta åt hälsa och kost så de går ju bort kan man säga. Panik!!! Aja man kan bara göra sitt bästa och vi har faktiskt hunnit med hur mycket som helst och de har utvecklats massor under året.

Nu är det snart precis en månad kvar till Tinna kommer hem och det ska bli så härligt att ha henne på rätt sida av halvklotet igen :-)

Sen sist har det ju varit en andra cl-semi och tyvärr gick det ju inte hela vägen för real i år heller. Men de föll verkligen med flaggan i topp och har gjort en helt fantastisk turnering så jag är stolt över dem och jag hoppas att de är lite stolta själva och dessutom hungriga på revansch nästa år. Jag hoppas verkligen vi inte tappar några av alla de jag tycker om, som faktsikt är en hel del. Inför nästa säsong skulle jag vilja att de hittar en högerback som är lika bra som ramos, det är synd att man inte kan klona spelare, isf skulle jag vilja ha tre stycken ramos i backlinjen och en marcelo, två stycken alonso i mittförsvaret, en özil, två stycken ronaldo och en benzema på planen som startelva tror jag. Men jag tycker ju trots allt väldigt mycket om pepe också, och arbeloa har helt klart spelat upp sig i mina ögon och framförallt tillfört en del skratt och skoj utanför planen, jag tycker ju om higuain, kaka, khedira och till viss del contrao oxå.
Jag tycker bayern var bra och det är ju fantastiskt kul att de får spela final på sim hemmaarena, det unnar jag dem verkligen, det är bara synd att det inte var i finalen vi fick möta dem. Det var kul att se två lag som spelade så offensiv och oförsiktig fotboll som vi fick se i semin. Här var det inte riktigt något lag som bollade i sidled och avvaktade till ett bra läge skulle dyka upp, de tog saken i egna händer och försökte med en del djärva passar passera många motståndare i djupled och lyfte hela sitt lag i offensiv anda. Det märktes ju lite på försvaret som ibland fick släppa till sig sjuka lägen, delvis pga att det anfallande laget gjorde det grymt bra men även för att försvaret pga den offensiva inställningen inte alltid var samlat. Rolig fotboll helt enkelt till skillnad från många andra lag, skulle kunna nämna ett speciellt men väljer att inte göra det ;-)
Jag blev faktiskt inte tokarg när de förlorade, jag tycker synd om straffläggarna för det är aldrig kul när det avgörs på straffar och ärligt talat förstår jag inte det roliga i att håna spelare som gör misstag, men det får stå för dem som tydligen tycker det och gör det... Jag märkte dock att jag var väldigt lättretlig hela torsdagen och jag hade inte mental styrka att hantera vissa situationer som jag annars har ganska lätt för. Lite bättre var det igår och ytterligare bättre är det idag.
Nu skiner solen utanför och jag är nästan sugen på att ta en löprunda, men eftersom jag inte är fullt frisk kommer jag inte göra det. Det är konstigt att jag bara blir sugen på att springa när jag vet att jag av olika anledningar inte kommer göra det :-) Skulle jag va frisk skulle jag absolut inte vara sugen på att springa, det kanske är jag själv som vill känna mig duktig och låter mig själv tro att jag är sugen bara för att jag vet att det ändå inte kommer bli av :-)
Det blir lite slappande och lite städande istället tror jag, en vanlig lördag i mitt liv när handbollen inte pockar på min uppmärksamhet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0