Bara en sak till...

Hur sjukt är det inte att när en spelare leder skytteligan med sina 40 mål efter 32 matcher och det bara är sex matcher kvar så är han långt ifrån säker skytteligavinnare? Det är för mig helt galet hur en spelare kan göra så många mål på en säsong i den högsta ligan i spanien, och då är det riktigt vansinniga, helt sanslösa att tvåan för tillfället ligger på 39 gjorda mål.


Reals interna skytteliga:

1 Ronaldo     51 mål
2 Benzema   27 mål
3 Higuain      24 mål
4 Callejon    13 mål
5 Kaka         8 mål

Reals interna assistliga:

1 Özil           20
2 Di Maria    14
3 Ronaldo     13
4 Benzema och Kaka 12 vardera
(5 Alonso och Higuain 8 vardera)


Barcas interna skytteliga:

1 Messi        61
2 Fabregas   15
3 Xavi          14
4 Alexis        13
5 Villa och pedro 9 vardera

Barcas interna assistliga:

1 Messi        25
2 Fabregas   19
3 Alves        14
4 Xavi         12
5 Thiago      8



Undra hur det hade sett ut utan ronaldo och messi? Omöjligt att veta men ändå en intressant tanke. För min del trivs jag sjukt mycket bättre med ronaldo i laget än vad jag på förhand hade trott varit möjligt så jag vill inte se honom lämna. Di Maria däremot som kommer förvånandsvärt högt på assistligan (han har ju dessutom varit skadad länge) tycker jag faktiskt inte om att se spela, han lägger sig på tok för lätt och ska överdramatisera varenda situation. Varför accepteras sånt beteende?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0