Teamkväll

Idag hade vi en konferens eller vad man ska kalla det mellan 12 och 17, det som är härligt med dessa möten (i arbetslaget) är att det blir så intressanta, viktiga och givande diskussioner. Det som är lite synd är att man nästan inte ägnar någon av denna tid till att planera verksamheten och för tillfället har jag ett enormt behov av det. Nästa vecka är det föräldramöte och det är massor som jag skulle behöva förbereda och fixa inför det. Å jag vet ärligt talat inte när jag ska finna tid till det. För jag måste ju hela tiden också planera lektionstillfällena med klassen. Men på något sätt ska jag nog lyckas. Trots att det har blivit mycket planering i sista sekunden och verkligen inte så nogrannt och genomtänkt som man skulle vilja tycker jag att det ändå blir väldigt bra i slutändan ändå och det är ju skönt iaf.
Efter våra möten bjöds det på middag vilket var väldigt gott och trevligt. Det var första gången sen någon av de allra första dagarna som jag faktiskt hann småprata med mina kollegor. Å det var väldigt trevligt tycker jag, mitt arbetslag är iaf hur bra som helst och alla känns väldigt engagerade och hjälpsamma och det är ju härligt.

Idag fick jag ett stort vykort från alla underbara på mitt gamla jobb. Det stod att de saknade mig och att jag skulle komma och hälsa på snart och så hade alla barn från min gamla avdelning skrivit under. Jag blev både rörd och framförallt väldigt glad. Å jag känner att jag verkligen måste dit och hälsa på snart och dessutom bjuda hem mina gamla kollegor snart, ska verkligen försöka hinna med det någon av de närmsta veckorna.

På lördag blir det två träningsmatcher för P97, hoppas bara jag får tag på någon domare till det. Efteråt blir det mat och bowling i vallentuna och det ser jag verkligen fram emot. Matcherna mest tror jag för jag är sugen på att se hur andra lag i den här åldern spelar och hur pass bra vårt lag lyckas prestera på match. Jag känner att jag verkligen inte har någon aning om vilken nivå killarna är på och vilken nivå alla andra lag är på. Jag har inte särskilt höga förväntningar på hur laget kommer prestera i början men samtidigt har jag en enorm förväntan på en positiv utveckling detta år. Hoppas jag inte blir besviken.
På kvällen blir det kräftskiva här, fast jag ska såklart inte äta några kräftor. Det ska faktiskt bli kul fast det känns jobbigt att jag inte riktigt hinner planera och fixa inför kräftskivan. Imorgon är det ju jobb och handboll hela dagen och sen bums i säng. På fredag skulle jag behöva jobba ett bra tag på eftermiddagen men det hinner jag inte riktigt om jag ska hinna handla mat och städa iordning en del. Det som försvårar planerandet är att jag inte riktigt har koll på hur många som kommer på lördag men det kanske inte är så noga. Jag tror vi blir minst åtta personer och kanske som flest 15. Fast det är nog bra mycket ttroligare att vi blir åtta än 15.

Det som är jobbigt på lördag är att jag missar reals match, men det kanske jag kan överleva. Med tanke på att streamningen gick vädligt dåligt på förra matchen så börjar jag bli rätt sugen på att skaffa canal+, men samtidigt tar det emot för det fungerade så himla bra förra året och det känns så dumt att betala flera hundra i månaden för att kunna se på matcher som jag kanske kommer kunna se gratis istället. Jag är så ledsen över att myp2p ligger nere men jag följer dem på twitter och hoppas att de ska vakna till liv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0